Vannak itt autókereskedők? Ha igen válaszolnátok egy kérdésemre?
Ha saját részre vesztek kocsit akkor milyen szempontokat néztek meg egy kocsin? Miket néztek meg rajta tüzetesen? Tehát hogy néz ki nálatok a saját használatú autó kiválasztásának folyamata?
Természetesen más is válaszolhat, de akkor jelezze, hogy ő nem kereskedő. Én kifejezetten az ő véleményükre lennék kíváncsi!
Számomra a motor a legfontosabb, a futómű, fékek.
A kinézet a legkisebb gond, vannak ismerőseim, akikkel meg tudom csináltatni, én is értek a karosszériához, belsőhöz valamicskét.
(Általában saját autónak 20 év körüli kocsikat használok:))
Nem vagyok kereskedo, de ez ugy megy,ha szereloivel megvizsgaltatja a kocsit,mivel o csak ugy adhatja el, h kozui kozlekedesre alkalmas.
Aztan ha megvan akkor tudja, h kb. ennyiert lehetne eladni aztan levonja belole a sajat hasznag meg a tobbit es annyit ajanlj erte.
Nem vagyok kereskedő de vettem autót továbbértékesítés céljából.
Elsősorban ugyanazt kell megnézni mint bármilyen használtató vásárláskor. Lehetőleg ne rozsdásodjon a kasztni, ne füstöljön a motor, a motor járása egyenletes legyen (ne dadogjon), a próbaút során a futómű ne adjon semmiféle hangot, ne rázza a kormányt. Rendbe legyenek az autó papírjai (ne legyen rajta hitel stb)
Persze a kereskedőnek ezenfelül azon is el kell gondolkodnia, hogy mennyire keresik az adott autó és mennyiért fogja tudni eladni...
Én szerelő vagyok, talán kicsit többet tudok nyilatkozni, szerintem a kereskedőknek mindegy, akkora átmenő forgalmuk van hogy havonta tudnak saját használatú autót cserélni.
Általánosságban komplett állapotot nézünk, ezt viszonyítjuk az autó életkorához, az árhoz és az állítólagos futásteljesítményhez, bár az csak viszonyítási alapnak jó itthon.
Általános dolgok: motor hidegen is gond nélkül induljon, ne legyen rajta 5centis olajsár (de ha túl tiszta az is gyanús, az a normális ha "egészségesen" poros), váltó gond nélkül vegye a sebességeket, gyors kapcsolásnál is, kasztni rendben legyen, stimmeljenek az illesztési hézagok , ha nagyon el vannak mászva az arra utal hogy törött, fiatal autóknál stimmeljen a festékréteg vastagsága a gyári értékkel, legyenek rendben a lengéscsillapítók (ha lenyomod ne lengjen be 3nál többször amíg visszaáll alaphelyzetbe), ne ropogjanak a féltengelycsuklók, ne legyenek hangosak a csapágyak, ne nyikorogjanak a szilentek.
Fiatalabb gépeknél jobban kell figyelni a motorra, többe kerülnek az alkatrészek, és drágább a munkadíj is a bonyolultabb rendszerek miatt, kasztniproblémák nem nagyon szoktak jelentkezni 10évnél fiatalabb gépeknél, feltéve hogy nem volt törve és normálisan használták, nem húzta meg anyuci 2havonta a teszkóparkolóban.
Szervizkönyv előnyt jelent, de nem feltétlenül kell elhinni ami benne van, elég könnyen beszerezhető egy üres, és azt írnak bele amit akarnak.
10évesnél idősebb gépeknél a futásteljesítmény általában mese, általános állapotot kell nézni, de itt már jobban oda kell figyelni, általában ezeket a gépeket már támadja a rozsda, padlólemez, sárvédőívek, hátsó futúmű környéke szokott megindulni, de általában ezek minimális összegből javíthatóak.
Motorikus állapot itt is fontos ,bár olcsón lehet beszerezni bontott alkatrészeket, de inkább az általános állapot számít, ha kicsit rohad a kasztni de motorikusan rendben van akkor nem kell megijedni, inkább egy kicsit rohadó de egyébként rendben lévő és olcsón lakatolható gépet vegyél, mint egy tökéletes kasztnijú, de szétgyilkolt pénznyelőt.
Kb ennyi, így 5perc alatt, majd ha lesz időm pontosítok.
"Saját részre az sem zavar, ha nincs szervizkönyve, míg eladásnál ez egy komoly probléma."
A legtöbb autóhoz simán rendelhető cikkszámmal rendelkező "alkatrész" a szervízkönyv... Pl: Bmw, Mercedes.
Szervízbélyegzőt pedig olyat csináltatok amilyet akarok (akár németet is...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!