98-as daewoo tico 670 kilo 800ccm3 41 loerö 59 newton méter mostanába sokat járok dimbes dombos helyeken és szegénykém nemnagyon birja 4 személyel a emelkedőket?
Ami nagyobb, arra az adók és a fenntartás is nagyobb lesz.
Nálam most van egy 1990-es 1.4-es, karburátoros, ötajtós Fiesta. Meg mint az állat a korához képest (73 LE), 120-ig gond nélkül. Mondjuk a 7,2-7,4 litert gond nélkül megeszegeti 100 km-re.
Igazság szerint a Tico egy miniautó. Aprócska karosszéria és miniatűr motor. Szerintem valami hasonló korú autó 1.2-1.4-es motorral már sokkal jobb menetteljesítményekre képes. Mondjuk amit már írtam is, az a pluszteljesítmény benzinből lesz, szóval érdemes mérlegelni, hogy gyakrabban tankolsz vagy inkább visszaváltogatsz.
Én is vezettem ilyen autót, még sík úton két személlyel is harmatgyenge.
„mi számit jóban a nyomaték vagy a lóerő?”
Attól függ honnan közelítjük meg a kérdést.
Ahhoz hogy adott tömeget adott sebességgel fel lehessen húzni, kell egy bizonyos vonóerő, ami végső soron a szükséges teljesítményként lehetne megfogalmazni.
Na most az, hogy ezt teljesítményt alacsonyabb vagy magasabb fordulatszámon tudja teljesíteni a motor, nyomaték kérdése.
Ha egy kevésbé nyomatékos motorral mész fel, akkor lehet hogy csak 2--3-as fokozatban fog felmenni, ha nyomatékosabb a motor, akkor lehet hogy vissza sem kell váltanod.
De hiába nyomatékos a motor, ha kevés a teljesítménye.
Ha meredek emelkedőn egy 50 lóerős, 90 N·m nyomatékú kocsival mondjuk 30 km/órával tudsz felmenni (nem lendületből, alacsony fokozatban, pörgetve a motort, hogy kihasználd a teljesítményt), akkor egy 40 lóerős, 110 N·m-es autó csak kb. 25 km/órával fog tudni felmenni (hasonló körülmények között).
Viszont adott fokozatban a nyomatékosabb autó jobban fog gyorsulni, egészen addig, amíg magasabb a nyomatéka a kevésbé nyomatékos, de nagyobb teljesítmény autóénál.
A nyomatékosnak mondott motorok alacsony fordulaton erősebbek, viszont hamarabb elfogy a nyomatékuk, alacsonyabb fordulatszámon érik el a legnagyobb teljesítményüket, és általában kisebb teljesítményűek.
A pörgős motorok alacsony fordulaton gyengébbek, viszont magasabb fordulaton jobban használhatóak, ott a nagyobb a forgatónyomatékuk, és így nagyobb teljesítményt tudnak elérni.
Egyébként én az első választ tartom a legjobb megoldásnak.
Ha nem bírja az emelkedőt, akkor nem bírja, visszaváltasz egyet (ha lehet), vagy lelassulsz kicsit, vagy nagyobb lendülettel mész neki. Bár Tico-val nem érdemes annyira gyorsan menni, mert nem kifejezetten biztonságos autó.
Szerintem 3-4 évre nem érdemes autót venni, főleg nem ennyiért. Nem tudom mi a terved, meg mik az igényeid, de inkább kibírnék még valamennyit ezzel a kocsival, tudomásul véve hogy ennyit tud, és inkább hosszabb távra terveznék, és gyűjtenék valami komolyabbra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!