Mennyit dobna egy nagyobb karbi?
egy ilyen gépről van szó
http://www.youtube.com/watch?v=lbamnMrmAoo&feature=related
Ezen egy Dellorto VHSH 30, 30mm-es karbi van meg valami nemtommilyen rendszer, és röhögve kikapja az elejét. Ez az enyémnél egy még sosem tapasztalt jelenség :D
Ha minden belső módosítás nélkül felszerelnél rá egy 28 mm-es karburátort, akkor jó eséllyel be sem indulna (mondjuk a gázreakció és a nyomaték változna, csak épp nem nőne).
Rá kellene jönni, hogy a tuning a valóságban nem olyan, mint a Need for Speed-ben, hogy "megveszem a nagy vezérműtengelyt, beteszem, azt' megy az ótó". Jelen esetben motor. Nem lehet egyetlen elemet cserélni úgy, hogy attól rögtön jó legyen, nem létezik a Nagy, Egységes, Sok Lóerőt Adó Tuningalkatrész.
A kétszer akkora torokátmérőjű karburátor keresztmetszete négyszer nagyobb. Mivel a motor légnyelése nem fog megváltozni (mert nem írtad, hogy a vezérlésbe belenyúlnál), ezért kb. az eredeti légsebesség negyedével fog araszolni benn a levegő. Ez azt fogja eredményezni, hogy a lassú levegő nyomása nem csökken le eléggé, nem tud annyi benzint "felkapni" és amit fel is kap, nem tudja eléggé finomra porlasztani. Te meg majd nézel, hogy "há' mér' nem megy, há' nagyobb a torok!".
Karburátort nem úgy választunk, hogy nagyobb legyen, mint a szomszédé, hanem a motorhoz megfelelő torokátmérőjűt kell használni. Ha ilyen éktelen méretű karbira vágysz, akkor sok felömlős, élesre hangolt vezérlésű, ementálivá reszelt henger kell. A gyári beállításokkal ne is álmodj róla, hogy működni fog, akkor sem, ha átfúvókázod.
50-es motortól nem olyan rossz az a 7 lóerő.
Ha nem kifejezetten a tuning lenne a lényeg, akkor nem biztos hogy hozzányúlnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!