Ladámra ha nagyobb vezérműtengelyt teszek (pl 296) akkor a karburátort is átkell fúvókázni?
Ezt olvasd el: [link]
De itt a lényeg:A sportvezérműtengelyek alkalmazásakor figyelembe kell vennünk, hogy a széria vezérműtengelyekhez képest nagyobb, eseténként igen nagy kompressziót igényelnek.
Ezért, ha egy sportvezérműtengelyt beépitünk csak ugy az egyszerű módositatlan motorunkba, az nem hogy erősebb lesz, hanem harmatgyenge, hiszen a neki szükséges kompresszióviszonyhoz képest a gyári 8,5-sünk sehol nincs. Csak példaképpen egy közepes tengelynek számító HMS296 (Havassy) 11,2 11,4-es kompresszióviszonyt igényel!
Tehát bármilyen vezérműtengelyt is alkalmazunk mindig be kell tartnuk a készitő által előirt utasitásokat és figyelembe kell vennünk a tengely beállitási adatait (szelephézag, előirt motorolaj, szelepbenyitások FHP-n,stb..stb..).
A sportvezérműtengelyek jellegzetessége, hogy a szériától eltérő módon a felső holtponton igen nagy szelepösszenyitása és benyitása. Ez az jelenti hogy ahogy a dugattyú halad felső holtpont felé hogy kitolja az égéstermékeket a már nyitva lévő kipufogó szelepen keresztül, mielőtt a dugattyú elérné a fhp-t a szivószelep már nyitni kezd mikor még a kipufogó is nyitva van, és amikor a dugattyú fhp-ra ér, mindkét szelep nyitva van a tengelyre jellemző mélységben. Ezért ,ha a dugattyúban nincs meg a megfelelően kiképzett szelepzseb ,akkor bizony elintézi a szelepeket.
Sportvezérműtengelyek esetén , amennyiben átköszörült tengelyek, szükség van a vezérműtengelyház talpának sikolására, hogy a himbák megfelelő szögbe álljanak, illetve a himbatőkék ne jöjjenek fel nagyon. A sikolás mértéke a tengelytől függ, általában 1-2mm között van...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!