Csinált már valaki elektromos motort, autót? ötleteket szeretnék, hogy miként fogjak neki?





Készül mifelénk is elektromos gép. Bár ezen a hajtásrendszer és a kerekek kivételével minden egyedi terv és kivitelezés.
Na de hogy segícsek is neked:
Önindító nem szeret hosszan működni. Elég hamar tönkre fog menni ha azzal hajtod menet közbe.
De mivel a legtöbb erő a gép mozgásba hozásához kell megoldhatod pl úgy hogy fogaskerék koszorút beteszel valami áttéttel és ugyanúgy ahogy az autóba is a motor beindításához használod csak itt elinduláshoz.
Ha jól csinálod az áttétet nem kell semmi poti meg meg elektronika. Csak egy kapcsoló.
Aztán a 2 ablaktörlő motor:
Tapasztalat hogy ezek eléggé erősek, viszont sokáig ezek se szeretnek működni(égettem már le ilyet...). Többnyire túlmelegednek. Szóval egy jó méretes hűtőborda TALÁN segíthet. Ezeket ha együtt beteszed a hajtásba akkor talán elegek lesznek ahhoz hogy mozgásban tartsák a gépet jó utazó sebesség mellett. De ide se árt valami áttét. Meg ide tehetsz be szabályzást is. Bár azzal meg a motorok ereje is csökken. Szóval lehet jobban jársz ha beépítesz valamilyen váltószerkezetet. Így jóval nagyobb sebességet lehetne elérni vele.
Viszont azt tudnod kell hogy 300w felett már engedélyköteles a gép. Azt meg Magyarországon kétlem hogy úgy tudsz csinálni hogy meg is érje...
Szóval csak okosan! :) De sok sikert a barkácsoláshoz!
Ha meg hasznos volt akkor katt a zöldre! :)





Az eredeti blokk felhasználása a legegyszerűbb. Önindítóba meg van egy behúzótekercs ami előrelöki a fogaskereket és úgy ér hozzá a fogaskoszorúhoz. Namost ha ezt felhasználod akkor ide nem is kell racsnis szerkezet. Mert amíg a motor megy addig van kapcsolat. Amikor leállítod a fogaskereke visszahúzódik.
Egy indító motor teljesítményét kétem hogy egy villanybicaj potija bírná. Ahhoz eléggé bika potméter kellene.
Az ablaktörlő motorokat viszont talán lehetne szabályozni potival. De azt nem tudom.





:D
wattra mennyi a 2 ablaktörlő motor?










komoly. biztos reszeltek bele pár plusz felömlőt, meg volt rajta egy 70es henger, hozzávaló tuning karbival :)
A mostani gépemnek (250 Etz) már egy ilyen remélem nem lesz ellenfél :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!