Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lada nivában, a diffizár,...

Lada nivában, a diffizár, melyik diffit zárja?

Figyelt kérdés
Nekünk volt egy , 2001es , és volt olyan , hogy egy enyhe U alaku árkon akartunk átmenni , szembe nem lehetett éppen mert a lökhárító beakadt volna , így meg , hogy oldalról mentünk , (diffizár és felező is be volt kapcsolva , bár most a felező irreleváns) , de nem birtunk átmenni , folyton csak 1 kerék forgott és megállt... sperrdifi meg nyilván nem volt benne... ezért merlűt fel bennem a kérdés , hogy melyik diffit zárja.... vagy a miénk romlott el , bár akkor még majdhogynem uj volt.... meg láttam ujabb , nem is igazán terepre , de arra is jó , autóba , nem emlékszem már azthiszem merci volt , hogy volt 3 gomb , első hátsó középső difizár... csak hát a nivába csak 1 db volt , mind3 at zárta volna?
2012. márc. 14. 21:55
 1/4 anonim ***** válasza:

A Niva három differenciálműve közül csak a középső zárható. Ezt zárja a diffizár karja. Viszont ha valamelyik kerék elpörög, azon a tengelyen elmegy a hajtás, mert eldifferál a tengely nyitott differenciálműve. Ám ettől a másik tengely még hajt. Csak ha a két tengelyen egy-egy kerék elveszíti a tapadást, akkor van vége az autónak.

Van olyan Mercedes, amiben mindhárom differenciálmű zárható. Sőt, ha jól tudom, csak egy ilyen van: a G, ahol meghatározott sorrendben lehet elektromos úton zárni mind a három differenciált, így elméletileg egyetlen kapaszkodó kerékkel is kihúzza magát bárhonnan. Bár mondjuk a G eléggé terep-orientált autó (igaz, újabban kezd "elpuhulni", az új belsőtér és az egyre több külső csicsa nem tesz neki jót).

2012. márc. 14. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
ezen a nevetséges akadályon kívül soha sehol sem állt meg , pedig mentünk vele lehetetlen helyen. És ahogy elnéztem pár videón , nekem még fogalmam sincs arról , hogy mit tud , mindig aszfaltgumi volt rajta....
2012. márc. 14. 22:06
 3/4 A kérdező kommentje:
és ha nincs zárva a diffi , akkor lehetséges hogy csak 1 kerék forog??
2012. márc. 14. 22:07
 4/4 anonim ***** válasza:
Ha nincs zárva a középső differenciálmű, akkor bármelyik kerék kipörgése esetén elakad a jármű. Azon a tengelyen, ahol a kerék pörög, a differenciálmű eldifferál, a másik oldali nem csinál semmit. Csakhogy az ilyen tengelynek eléggé kicsi a nyomatékfelvétele, ezért a nyitott központi differenciálmű is inkább ide küldi a nyomatékot, mint a jobban tapadó másik tengelyre. Vagyis igen, előfordulhatott, hogy nyitott középső differenciállal egy kerék pörgött, a többi állt, ti meg nem mentetek sehová.
2012. márc. 14. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!