Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Fiat Punto gázadásra későn...

Fiat Punto gázadásra későn reagál, majd rángatni kezd. Mi lehet a hiba oka?

Figyelt kérdés
Adott egy 1242 cm3-es benzines, 8 szelepes, központi befecskendezésű Fiat Punto I. A probléma egy hete kezdődött és azóta egyre csak rosszabbodik. Jelenleg függetlenül attól, hogy hideg-e a motor vagy már melegebb gázadásra nem reagál kb. félig benyomva a gázpedált nem tesz semmit, majd tovább nyomva a pedált megugrik és reagál rá. Közben minimálisan elkezd rángatni és hiába nyomom a gázt csak lassul. A teljesítményvesztés és a rángatás közben, ha kiveszem sebességből, szinte bármely fokozatból és visszarakom ugyanabba a sebességbe, pillanatra minden rendben, majd ismét fordulatszámesés és rángatás következik. Most már azzal is tetőzi a dolgot, hogy piros lámpánál üresben, az alapjárat 900-1000-ről elkezd ingadozni , leesni, majd leáll. Karbantartását tekintve: ősszel lett cserélve az egyik gyújtótrafó, gyertyák, gyertyakábelek, fél éves az üzemanyagszűrő. Pár hónapja hengerfej síkolást csináltak rajta és 2 szelep be volt égve, akkor egyáltalán nem volt alapjárat (bár szerintem nem állt le akkor fele annyiszor sem, mint most). Szívósor tömítés és hengerfej tömítés szintén ősszel lett cserélve. Nem tudom van-e valami köze ahhoz, hogy a kipufogón pár hónapja apró lyuk keletkezett, az első cső végének csatlakozásánál, viszonylag közel a lamdaszondához. Kérem, aki tapasztalt már hasonlót vagy ért az autókhoz segítsen ennek a nagyon kellemetlen problémának a felkutatásában. Köszönöm!

2012. márc. 8. 15:13
1 2 3
 11/26 A kérdező kommentje:
Igen, hidegindításkor elég erőtlen volt ezelőtt is, és jelentősen nem javult meg, szóval első induláskor nem ritka a leeső fordulat az első pár száz méteren, és szoktam úgy érezni mintha nem menne egy henger néha a mai napig is, pedig a motorral nem lehet gond (a felújítás óta 6 ezret ment)Hol tudom lehúzni a csatiját, gondolom alul ahol fut a vezeték?
2012. márc. 8. 17:37
 12/26 pagan ***** válasza:
nekem opelom van,így igazából azt tudom mondani hogy kövesd nyomon a vezetéket a szonda tövéből a kipufftól,és valahol véget ér egy csatlakozóval,nyilván valami hozzáférhető helyen mivel csere esetén gáz lenne,nálam jobb oldalt van a kiegyenlítő tartály mellett
2012. márc. 8. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 A kérdező kommentje:

Közben megnéztem a kézikönyvben, nekem a motortér másik oldalán mutatja a tűzfal tetején, több relé és biztosíték szomszédságában, egy burkolat alatt. Igazából tényleg minden autónál úgy lenne logikus, hogy nincs messze a csatlakozó sem a szondától, de ez olasz.. :D

Örülnék ha tényleg ez lenne a baja, mert bár nem olcsó egy új cseréje, de több problémám egyszerre oldódna meg. Majd írok a fejleményekről. Köszönöm az eddigieket!

2012. márc. 8. 18:12
 14/26 anonim ***** válasza:
tapasztalatbol mondom neked hogy nem lambda szonda baj van,sot semmi komoly.nekem 2es puntom van,ugyanezt csinalta hogy elkezdett rangatni kinlodni.....hol ment rendesen hol nem........kerlek szepen a hiba oka : az uzemanyagszivattyu!nekem szerencsere csak test hibaja volt ezert hol kapott aramot hol nem,hol ment rendesen hol nem........... De amugy mikor beulsz es raadod a gyujtast hatulrol a tank felol hallanod kene azt a jellegzetes ˝nyíííííííííííík˝ hangot vagy 2-3 masodoercig,amig az uzemanyag szivattyu felveszi a benzint,es utana indithatsz.......ha ez a hang nincs meg vagy nagyon kinkeserves,nem szep tiszta ott a baj.........remelem tudtam segiteni
2012. márc. 9. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:
Igen tudom, hogy milyen tüneteket produkál, ha tönkremegy a szivattyú, mert a családban volt egy másik punto és annak az ment tönkre. Az enyém viszont szépen egyenletesen 2-3 mp-ig szívja be az üzemanyagot gyújtás ráadásakor. Azt, hogy indulás után lehet-e baja nem tudom.
2012. márc. 9. 08:40
 16/26 anonim ***** válasza:

Kettő lehetőség van:


Régi gyújtógyertyák, elkoszolódott üzemanyagszűrő...

2012. márc. 9. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 A kérdező kommentje:
A benne lévő gyertyák kb. 6000 km-t, az üzemanyagszűrő pedig 7000-et ment csere óta, egyébként a gyújtókábelek és az egyik gyújtótrafó is új, de ezeket le is írtam az elején
2012. márc. 9. 10:13
 18/26 pagan ***** válasza:
jó lenne a csupán 2 eshetőség lenne:D,én inkább 22 re szavazok:S
2012. márc. 9. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 A kérdező kommentje:
Lecsatoltam a lambdaszondát, bár menni nem mentem vele, de így első hallásra semmit nem változott. Sajnálatomra viszont egy 10 cm átmérőjű tócsát találtam a motortér alatt, ami soha nem fordult elő ezelőtt. Lepattintottam a levegőszűrő burkolatát és akkor láttam, hogy a légszűrő aljának a pereme olajos? és mögötte is szinte minden tiszta trutyi.. :( ősszel nézett hasonlóan ki, amikor jöttek az akkori gondjai.
2012. márc. 9. 14:50
 20/26 anonim ***** válasza:
hát itt végigolvasva a dolgokat és,hogy irtad hideginditási problémáid vannak meg a levegöszürö teli van én azt mondom ,hogy tul sok kaját kap nem birja elégetni ezért torpan és nem pörög fel
2012. márc. 9. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!