Nagy teljesítményű, (-tuningolt?! ), de jogosítványt nem igénylő motorkerékpárt keresnék.
A sors úgy hozta, hogy 36 éves (balesetmentes) autózás után szükségem lenne egy motorkerékpárra, de már nincs kedvem a speciális kétkerekű jogsit megszerezni. Viszont az 50 km/h-t egy kissé keveslem. Szívesen fogadnék néhány jó tanácsot. (1:Jómagam nem vagyok egy szerelő típus.
2: -Hallottam ugyan, hogy nemsokára jogszabályi változások lesznek, de azt sem szeretném kivárni.)
A tanácsokat előre is hálásan köszönöm!
Köszönöm a törődést!
Utánaolvastam 2T-4T-nek (Ismeretlen terep.)
Mivel a fülem a munkaeszközömis , ezért a javaslatod ellenére a 4T tűnik rokonszenvesebbnek hangilag és fogyasztásilag is.
Nna, egy ilyet kéne feltuningolni.
Melyik a legeslegmegbízhatóbb márka?
(Autóban Hondaimádó vagyok.)
Nem lesznek jogszabályi változások, hanem már vannak. Már létezik az A1 kategóriájú tanfolyam rövidebb változata, amire az jelentkezhet, akinek van jogosítványa autóra. Megvan a jogszabályi háttere, amint beindul a motorosok oktatása (legkésőbb egy hónap múlva), lesznek tanfolyamok, pár óra alatt kis ráfordítással leteheted az A1-et. Az ebbe beleférő motorok legfeljebb 125 köbcentisek és 15 lóerősek, ebből adódóan akár 90-100 km/h-s csúcssebességet is el tudnak érni. Ez mondjuk nem olyan vészesen sok, egy-egy jól kihegyezett 50-es motor is képes rá, csak egyrészt ezekkel lehet is annyival menni, másrészt az élettartamuk sokszorosa a folyamatosan nyélgázon pörgetett 50-es, kétütemű lélekvesztőknek. 70-80 km/h-s utazósebességre lehet velük számítani, vihetsz akár két személyt is és még törvényes is az egész. Igaz, mivel ez motorkerékpárnak minősül, ezért van neki rendszáma, pénzbe kerül az átírás, kell rá adót fizetni és vizsgára is kell hordani. (kötelező biztosítás meg a segédmotorra is kell)
De ha ez nem tetszik, akkor maradhatsz az 50-eseknél. Nem tudom, milyen 50 km/h-t emlegetsz, szegényeknek 40 km/h a megengedett legnagyobb sebességük. De légy nyugodt, egy-két Babetta és Nyugat-Európából behozott pedálos szörnyeteg kivételével minden 50-es motor többet tud ennél, 50-60 km/h-s utazósebességet tudnak tartani a jobb fajták. A kétüteműek ráadásul egyszerűbben tuningolhatóak, mint négyütemű társaik, könnyebb 70-es, 80-as henger szerelni rájuk, aztán onnantól köszönőviszonyban sem leszel a 40 km/h-val. Igaz, ez nem egészen törvényes, de nem tudnak veled mit kezdeni, hiszen nincs rendszámod. Na és az ilyen kihegyezett, végsőkig kihasznált motorok fogyasztása és élettartama sem mindig olyan nagyon jó.
Nem tudnál valamilyen Honda robogót is megnevezni?
(Mint írtam, autóban Hondaimádó vagyok.)
Szerintem is tedd le a könnyített A1-et, elvileg 5 óra (2 elmélet 2 gyakorlat 1 vizsga) az egész.
Utána pedig ha a Honda a kedvenced akkor vagy veszel egy nagytestű 125-ös robogót vagy egy Honda CBR 125-öt pl. ha valami sportos kinézetű izét szeretnél.
Ja, és a 2T-t szerintem nyugodtan felejtsd el. Az egy 20 éves maradvány, hogy milyen gyengék meg kínai blokk, stb... Ugyan úgy van belőle jó minőségű és a legtöbb 4T 50-es blokknak megvan a 70-80 közötti végsebessége és a 60 körüli utazója. És legalább nem őrülsz meg a mákdaráló hangjától.
125-ösben meg pláne, nem szoktam különösebben élvezni a robogózást, de még ősszel egy ismerős 125-ös robogójával mentem egy kört, kifejezetten mókás, pedig valami kínai szutyok volt.
Szabaccság van momentán ebben a kategóriában, nem is értenek hozzá a "szakértők", viszont ha baleset van a biztosítóban pénzért nagyon!!!!
Sztem a leglényegesebb, hogy nagy kerekű legyen, a kicsivel rohadt nagyot lehet esni, amikor eltűnik a gödörben.
A rendesen fityiszelt motorok nem is takarékosak, üzemóráik, pedig végesek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!