Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért jobb a terepváltó?

Miért jobb a terepváltó?

Figyelt kérdés
Pl. egy Lada Nivába miért jobb, mint egy sima váltó???
2012. febr. 23. 08:37
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

így nem jó a kérdésed,

ugyanis a terepváltó mellett mindig van egy simaváltó is,

ha a simaváltón túl hosszúak a fokozatok,azokat általában lefelezi a kisváltó,ezért hívják a terepváltót felezőnek is,

magyarul sokszor túl gyors a terepen a normál 1-es fokozat,mert pl szétesne az autó ha 20 km/h-val mennénk a gödörbe,na ilyenkor lefelezzük az 1-et és már csak 10 km/h lesz az autó sebessége,

de egyéb haszna is van ,pl 2-szer erősebb lesz az autó,igaz fele olyan gyors.

2012. febr. 23. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Akkor ha jól értem, a terepváltó valójában parasztnyelven a velező :)
2012. febr. 23. 09:51
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Hát parasztnyelven nem értek, de a felező az felező, és nem az az elsődleges célja, hogy felezze a sebességet, hanem hogy megduplázza a nyomatékot.


A Niván ezen kívül ha jól sejtem, van egy külön kar a diffizár kapcsolására is.


Más terepjáróknál viszont ezek a funkciók gyakran egy karral kapcsolhatóak, plusz ezzel kapcsolható az összkerékhajtás is (Niva állandó összkerekes, ezért erre nincs szükség). Ezt szokták terepváltónak hívni.

2012. febr. 23. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

igen az a felező (vagy ahogy te írod velező)

a motorból kijön a hajtás ,

belemegy a váltóba,

onnan a terepváltóba/felezőbe,

majd végül lejut a kerekekhez,

ebből következik,hogy a terepváltónak csak két állása van,vagy felezi a hajtás fordulatát,vagy csak simán átengedi magán az erőt.

(csinálok egy móricka rajzot)

2012. febr. 23. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
2012. febr. 23. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Azt ne felejtsétek,hogy a terepváltó bekapcsolja az első hajtást is. Vagy automatikusan,vagy a kerékagynál(régebbi típusokon) kell áttekerni.


2H-normál hátsó hajtás(mondjuk)

4H-bekapcsolt összkerék

4L-lefelezett összkerék hajtás


Az én kocsimban így voltak jelölve.

Alapjáraton sima úton a kisváltó a 2H ba volt rakva.

Havas úton 4H.(Igy hajtott az eleje is,és mind a 4 kereket fogta a motorfék.)

Egyszer kíhúztam a sárból egy ladát,akkor beraktam 4L-be.

Nagyobb nyomaték,összkerék. Használtam földúton is ezt a fokozatot.

2012. febr. 23. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Niváról van szó, az állandó összkerekes. Nincs mit kapcsolni rajta.
2012. febr. 23. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A kérdés: Miért jobb a terepváltó?

A kiegészítés: PÉLDÁUL egy Nivába.

A válaszom: az én autóm terepváltója.

2012. febr. 24. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!