Mennyibe került egy "autó"?
Szeretnék egy saját autót, ez lenne az első. Legfeljebb egy használtra lenne pénzem. Milyen költségekkel kell számolnom havi szinten fenntartásra ? (benzint leszámítva)
köszönöm
A biztosítás összege 2 tényezőtől függ. az hogy mióta van jogsid és hány ccm es az autód.
Én egy nagy autóval kezdtem 2000ccm friss jogsi 3 hónapra fizettem 20 ezer forintot. súlyadó 10-12ezer évente.
műszaki 23ezer ha lejárt öregebb autót évente vinni kell.. +amit a kocsira kell költeni hogy megfeleljen.
Vásárlás és kezdeti nehézségek.
Átírás az bazi drága 50-80ezer is lehet. +eredetiségvizsgálat 17-18 ezer.
+6-6 ezer a forgalmi törzskönyv.
Szóval egy 100ezret a papírmunkára kell szerezni.
De van egy olyan megoldás is ha nem akarsz kötelező biztosításra sokat fizetni hogy valamelyik szülőddel kötsz egy üzembetartói szerződést. (már ha van jogsijuk) Minél régebbi annál jobb. így akár 6-7e re is csökkenhet a negyedéves kötelezőbiztosítás ára. Ezt átírás előtt érdemes megoldani mert a forgalmiba ezt beleírják.
Általában még ami költség egy autó használatában az a motorolaj. az használattól függ mennyit kell után töltögetni. átlagba havi 1-2 liter. az olyan 3000-5000Ft
A gumikat ritkábban kell venni 2-3-4 évente egy garnitúrát na az jó sok. de ez is használattól minőségtől függ. Nagyából ennyi.
Évente egy 100 asba biztos benne van úgy caklipakk.
Plusz a rendőri macerálások,, meg a benzin.
Évente 160 ezret költök a kocsira úgy, hogy ez egy 5 éves járgány, amit nem kell állandóan szervizelni, nem nagy köbcentis és bonus4-ben van a kötelezőm.
Használt kocsinál A0-s kötelezővel számolj legalább évi 90-100 ezret.
Meg is érdemlitek..:)
1140cm3 -Fiat Punto (városban pont jó, utazni szeretek vele, autópályát nem használok -matrica)
friss jogsi, A0-s biztosítás
-18 ezer volt a papírozás (átírás, forgalmi stb.)
-22ezer egész évre a biztosítás
-fenntartásra tavaly cc. 0ft-ba fájt (mármint ami nem üzemanyag) - összességében én 50ezerrel kalkulálok évente a fenntartásra...
Kedves utolsó...
Teljesítményadót nem fizetsz? Az is bejátszik.
És a szerviz? Ha más nem, olajcsere minden kocsinak kell, évente egyszer legalább is nem árt.
Nekem most "baleseti" lehúzós adóval 14ezer az éves kötelezőm. Plusz évi 20 ezer a teljesítményadó, éves szerviz olyan 15 ezer és még jönnek olyanok, mint
- Téli/nyári gumicsere (összesen 12 ezer)
- Autómosás, ápolás (azért törődj is a kocsival, ne csak használd)
- Pályamatrica (bár én évente max kétszer megyek pályán)
- Parkolási díj (nagyvárosban hol tudsz manapság ingyen parkolni?)
- Fogyó eszközök (pl. ablakmosó)
Mindennel együtt ez bizony eléri évente a 100ezret egy kicsi városi autónál is.
Amennyiben a kedved #4es versenyző annyira használja a kocsit, hogy hétvégente kipakolja a garázsból, fényesre vaxolja és villog egyet a tömb körül, úgy olcsó.
És lehet, hogy nem viszed szervizbe, de attól még szüksége lehetne rá. Ja, hogy egyesek szerint egyszer kifizetem a kocsi árát aztán már csak tankolni kell meg a kötelező lehúzós pénzeket kifizetni... Sajnos az autó nem ilyen bizony költeni kell rá, hacsak nem azt akarod, hogy egyszer a nagy semmi közepén közölje veled a "hőn szeretett" járgány, hogy fuck off...
Manapság marha nehéz eladni egy használt autót. Alig van rá kereslet, senkinek nincs pénze. Az olyan kereskedésekben is, ahol 3 éve még rengeteg autó állt, ma max 10-12 darabot látsz. Megszabadultak ők is a készlettől és nem vesznek át akármit.
Ergo "kipróbálni" veszélyes, mert ha nem tudod fizetni, hónapokig a nyakadon maradhat, mire esetleg sikerül eladni. Addig meg fizeted a díjait. Max a forgalombol kivonva nem viszi a pénzt, de akkor is veszít az értékéből és használni meg nem tudod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!