Mire kell figyelni használtautó vásárlásakor?
7 évnél öregebb legyen, de nemsokkal, mert így tudod elérni a legolcsóbb súlyadót, miszerint a 7 évesnél régebbi autó 120-260 forint között lesz kilowattonként.
A kaszninak jó állapotban kell lennie, ne legyen korrodált.
És ami a legfontosabb, hogy a motorja kifogástalanul működjön.
A többi extra már csak ízlés kérdése.
Kasztni: vegyél vagy bérelj egy rétegvastagságmérőt, hogy tudd gittelték-e (megrepedhet vagy leválhat a festék később esetleg rozsda egy tél után újra felüti a fejét az ominózus helyen). Ha régi mondjuk 10 éves óvakodj a gyönyörű-szép autóktól, nem baj ha kicsit kopott legalább látod a valós állapotot. Karosszéria elemek illesztési hézagját is nézd, túl nagy táv túl kicsi táv csak az egyik oldalon 100% hogy megtörték! Lámpák egyformán állnak-e. Ha nem akkor 100%, hogy törött volt.
Belső:Pedálok gumijának állapota, kormány simasága, váltó szoknya repedt-e. Pl szép síma kormány esetén ha azt látod, hogy 160-170.000-ret futott vagy még sokkal kevesebbet ne hidd el, általában jóval 200.000 felett futott az a kocsi aminek le van kopva a kormánya. Ha meg kormányvédő volt rajta akkor is lehet találni rajta kopott részeket!
Motor: kb 20km az a táv amit érdemes egy használkocsival megtenni, fizesd ki az üzemanyagot hozzá. Nézd meg egyenletesen húz-e, kuplung csúszik-e. Hideg járó motornál húzd ki a nívópálcát és nézd meg köpköd-e ki olajat. Ha igen biztos lehetsz benne hogy elhasználták. Elvileg erős gáznak sem szabad ott kifújnia ez a kartergáz (igazából nem itt kell vizsgálni de ha erősen gőz-gáz jön ki a nívópálca helyén az jelzés értékű!). A tesztút után állj meg egy betonon és beszélgess pár percet, megnézheted időközben szivárgott-e a kocsiból valami folyadék. olajdekni pakolás nem probléma még a hengerfej pakolás sem olyan nagyon nagy baj de akkor már valószínű megsütötték a motort. A motor hangjáról általánosságban lehet beszélni de igazából vannak jellegzetes hangok egyes autotípusoknál amik nem feltétlen komoly hibákra utalnak...
Fordulj vele beszedett kormánnyal hallgatózz, ropog-e valami? Ha igen akkor féltengelycsukló csere.
Futómű: ringasd be az autót már ha ez egyáltalán lehetséges... egy sedannal igen: rátehánkedsz egyik oldalt másik oldalt elöl hátul majd hirtelen felengeded, ha libben a kocsi 2-3-at akkor valószínű lengéscsillapító gond lesz. Kerekeket nézd meg azonos-e a gumi rajta, ha nem valószínű trehány gazdája volt, nézd meg félre van-e taposva a gumi esetleg szakaszosan kopott-e. Ezek futóműproblémák. Ha csak a közepe vagy csak a két széle kopott az más tészta, keréknyomás gond...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!