Miböl lehet tudni, hogy a lambdaszonda megadta magát?
A lambda szonda egy oxigénszonda, ami a forró kipufogógázban is működik. Az égésgázok oxigéntartalmának mérését két dologra használja:
- mérgező égéstermékek (nitrogénoxid) csökkentése
- motor hatásfokának javítása.
Lehet fikázni, de a modern injektoros motorok fajlagosan feleannyit fogyasztanak, mint a régi karburátorosok, és városban sem fuldoklunk a mérgező levegőtől. Ha a fuldoklást választod, nézz meg pekingi életképeket.
Ha az oxigénszonda úgy romlik el, hogy több oxigént mutat, mint amennyi a valóság, akkor az elektronika csökkenti a motorba jutó frisslevegőt, így (hirtelen gázadáskor) a motor megtorpan. Ha kevesebb oxigént mutat, mint a valóság, akkor túl szegény lesz a motorba jutó keverék és gyengébbnek érzed az autót.
Az oxigénszonda "lehúzásával" az elektronika biztonsági módba kapcsol, az autó menni fog, csak többet eszik, kisebb lesz a teljesítménye, a kipufogórendszer hamarabb szétég (magasabb hőmérséklet, sok nitrózus gázból képződő savas kondenzátum) stb. Szóval nem érdemes tartósan így használni az autót. Bontóban szerintem nem drága, újonnan márkaszervizben drága (nekem 6-7 éve egy opel kb 100 ezerbe került).
" (nekem 6-7 éve egy opel kb 100 ezerbe került)."
mennyii?????? : DDD
most rendeltem fiátba, 15 ezer kiszállítással együtt, max. 5-ért beteszik és akkor már sokat mondtam...kicsit lehúztak a szemetek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!