Miért nem alkalmaznak fagyálló helyett olajat?
Figyelt kérdés
Nem számítana a viszkozitása, nem nagyon kellene lecserélni, a hővezető képessége annak is jó, korrózióvédelem is megvan, ráadásul nem kellene fagyállót méregetni..2012. febr. 7. 16:30
1/14 anonim válasza:
jó a kérdésed,ezen már én is filóztam
2/14 anonim válasza:
Az olaj is képes megdermedni, ráadásul komolyabb mechanikai munka kellene a szivattyú részéről a keringetéshez.
A fagyálló olcsóbb is, ráadásul vízzel higítható, ami olcsóbbá is teszi pl. 4 liter folyadék "előállítását". Az olajról ez nem mondható el.
És még biztosan lehetne indokokat találni, de fáradt vagyok továbbgondolni a dolgot. :)
3/14 A kérdező kommentje:
valóban olcsóbb a fagyálló, de kis viszkozitású olajhoz (étolaj állagú pl.) nem hiszem, hogy sokkal nagyobb teljesítményigényű szivattyú kellene, ráadásul nem kellene lecserélni, csak úgy "ott lenne" :)
2012. febr. 7. 17:29
4/14 A kérdező kommentje:
Ha meg már az olaj megdermed, ott kutya hideg van, én csak a Mo-i mérsékelt éghajlati övön gondolkozom :)
2012. febr. 7. 17:30
5/14 anonim válasza:
jó a gondolatmeneted. már egy ideje kísérleteznek olaj alapú fagyállókkal a magasabb teljesítmény elérése érdekében.
6/14 anonim válasza:
Motorkerékpárokon alkalmaznak olajhutot,de az a motorolajat,keringteti,maga a huto kb. fele akkora,mint a vizhutésu huto.pl. Suzuki Intruder 1400
7/14 A kérdező kommentje:
a motorolaj hűtőjét én nem keverném a hűtőfolyadék hűtőjével. Azt akkor alkalmazzák, ha a kartert érő menetszél nem elég az olaj üzemi hőfokon tartására pl. a feltöltős motorok
2012. febr. 7. 19:57
8/14 anonim válasza:
Érdekes felvetés, magam is agyaltam rajta, elvégre a trafókban hűtőolajat használnak hűtésre, ami majdnem olyan viszkozitású mint a gázolaj, még hidegen is. Amihez különösebb szivattyú se kell, nem nagy a viszkozitása.
Kérdezz meg egy járműgépészt, az majd megmagyarázza miért nem jó, nagy kóklerek azok.
9/14 anonim válasza:
Ha nem működne a termosztát vagy eldugulna a rendszer, akkor semmi nem jelezné a hibát. A víz 100 fok fölött elkezd dagadni. Az olajnak lehet hogy több száz fok is kéne mikor a motor már rég megfőtt.
10/14 anonim válasza:
Nem értem. Miért lenne baj ha mondjuk 300 fokon forrna a hűtőfolyadék ha hozzá van tervezve a motor?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!