Ha elromlik a turbó akkor nem működik a kocsi sem?
ha egy turbodiesel autóban elromlik a turbó akkor muszály megjavítattni? (BMW e39)müködig még attol függetlenül az autó? és a "ne pörgessük a hidegben" pontosabban mit jelent, tehát menyi a megengedhető max for. szám amíg hideg a motor?
köszi.
Kérdés, hogy hogyan áll le a turbó?
Nekem 480000 km után egyszercsak szétrobbant a bele, egyből kifújta az összes olajat a motorból. Olyan füstöt csinált, hogy leállt a forgalom az autópályán! Amíg ki nem kötöttük az olajcsöveket nem lehetett közlekedni vele, de turbó nélkül olyan volt, mint egy rakott IFA: max. 40km/h...
Ha "elromlik" a turbó (működési elvéből adódóan ez 100-ből 99x azt jelenti, hogy felrobban) akkor AZONNAL ÉS MÉRLEGELÉS NÉLKÜL meg kell állni és egy tapottat se tovább amíg megérkezik a tréler, mert szétcseszed a teljes motort és kiszolgáló alkatrészeket.
A turbó egy kopóalkatrész, a mi BMW-nkben 280e km után adta meg magát, azt szokták mondani, hogy 250-300e km között lesz csereérett.
Tehát füstölt, szóval fizikailag látszott. :D
De nem kötözködök, szerintem az emberek 99%-a megáll ha úgy kormol az autója mint egy dízelmozdony hegymenetben, szóval nyilván nem erre gondolt a kérdező. amúgy láttam már olyan turbót ami szó szerint kinyílt mint a rózsa, a lapátok meg tönkrevágták a fél motorteret és a motorháztetőt. De azthiszem abban megegyezhetünk , hogy lehet vele járni ha csak "kicsit rossz", de érdemes megjavíttatni minél hamarabb. :)
A szétment turbó miatt nem feketén füstölt, hanem hófehéren!
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!