Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha elromlik a turbó akkor nem...

Ha elromlik a turbó akkor nem működik a kocsi sem?

Figyelt kérdés

ha egy turbodiesel autóban elromlik a turbó akkor muszály megjavítattni? (BMW e39)müködig még attol függetlenül az autó? és a "ne pörgessük a hidegben" pontosabban mit jelent, tehát menyi a megengedhető max for. szám amíg hideg a motor?

köszi.


2012. febr. 3. 17:54
 1/7 anonim ***** válasza:
Menni fog, de komoly teljesítménycsökkenéssel és fogyasztásnövekedéssel jár, hosszú távon nem tesz jót a motornak sem, bár a 325 TDS (feltételezem arról van szó) eléggé elnyűhetetlen, plusz ha nem cseréled vagy javíttatod időben akkor egy katalizátorcsere is be fog figyelni. Hideg motornál általában 2500-3000körüli fordulatot szoktak mondani, én mindig hagyom bemelegedni,kibírom azt a fél liter üzemanyagot amivel többet eszik. Ja, amúgy a bömbik megérdemlik a karbantartást, nekem egy E30 325i áll az udvarban. :)
2012. febr. 3. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Kérdés, hogy hogyan áll le a turbó?

Nekem 480000 km után egyszercsak szétrobbant a bele, egyből kifújta az összes olajat a motorból. Olyan füstöt csinált, hogy leállt a forgalom az autópályán! Amíg ki nem kötöttük az olajcsöveket nem lehetett közlekedni vele, de turbó nélkül olyan volt, mint egy rakott IFA: max. 40km/h...

2012. febr. 3. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Ha "elromlik" a turbó (működési elvéből adódóan ez 100-ből 99x azt jelenti, hogy felrobban) akkor AZONNAL ÉS MÉRLEGELÉS NÉLKÜL meg kell állni és egy tapottat se tovább amíg megérkezik a tréler, mert szétcseszed a teljes motort és kiszolgáló alkatrészeket.


A turbó egy kopóalkatrész, a mi BMW-nkben 280e km után adta meg magát, azt szokták mondani, hogy 250-300e km között lesz csereérett.

2012. febr. 3. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül robban fel, sőt. Olyan 30-40%-ot mondanék mikor fizikailag is látható hogy turbógond van, nyilván ha szétnyílik akkor csere. Feltételezem nem ez történt. Sokkal gyakoribb hogy elkezdi enni olajat, vagy egyszerűen beáll és nem tölt semmit. Szétrobbanni akkor szokott ha eltömődnek az olajcsövek, vagy más ok miatt teljes terhelésen 15-20másodpercig nem kap olajat. Egyébként rendszeres olajcserével, a rendszer szennyezésmentesítésével és légszűrőcserével 4-500E kilométert is kibírnak.
2012. febr. 3. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
A "szétrobbant" nálam se konkrétan azt jelentette, hogy kinyílt mint a rózsa, hanem a tengely tört el és leszórta a lapátokat. Kívülről semmi se látszott, az olajat is gyakorlatilag a kipufogóba fújta ki, attól volt a nagy füst.
2012. febr. 4. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Tehát füstölt, szóval fizikailag látszott. :D

De nem kötözködök, szerintem az emberek 99%-a megáll ha úgy kormol az autója mint egy dízelmozdony hegymenetben, szóval nyilván nem erre gondolt a kérdező. amúgy láttam már olyan turbót ami szó szerint kinyílt mint a rózsa, a lapátok meg tönkrevágták a fél motorteret és a motorháztetőt. De azthiszem abban megegyezhetünk , hogy lehet vele járni ha csak "kicsit rossz", de érdemes megjavíttatni minél hamarabb. :)

2012. febr. 4. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A szétment turbó miatt nem feketén füstölt, hanem hófehéren!

:)

2012. febr. 4. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!