A fék "nem használata" hogyan járul hozzá a kevesebb fogyasztáshoz?
A lényeg tulajdonképpen nem a fék "nem használata", hanem a gázpedál "kisebb mértékű használata". Ebből adódik az előző, és a kisebb fogyasztás is.
Pl. egy bekanyarodás előtt nem kell az utolsó méterekig nyomni a gázt, majd erősen fékezni, hanem gázelvétellel időben lassítasz, és a befrdulás előtt már alig kell fékezned.
Ugyanez a helyzet például akkor is, ha messziről látod, hogy előtted a lámpa épp pirosra vált, ha időben elveszed a gázt, üzemanyagot takaríthatsz meg, és így is odaérsz, mire zöldet kapsz.
A mai befecskendezős autók (hengerenkénti ill. központi) vezérlése olyan, ha elveszed a gázt, így a kocsi tolóüzembe kerül, azaz a kerék "visszafelé" forgatja a motort, az elektronika teljesen beszünteti a befecskendezést, azt majd valahol 1000 fordulat környékén "adja vissza", hogy ne álljon le a motor.
Ezért ez benzinmegtakarítást eredményez. A korábbi karburátoros autókon ilyenkor elzárták vezérelten az üresjárati benzinellátást...
4-es majdnem jol irta le, kis korrigalni valoval füszerezve, motorfekkel valo gurulaskor a kerekek NEM visszafele forgatjak a motort, az jar tovabb a megszokott 4 ütemen, de nem kap üzemanyagot. A dugattyu mozgasa soran a süritesi stadiumban komprimalja a hengerben a levegöt (immar üa nelkül), es ez, a levegö süritese jelenti azt a fekezö hatasu ellenallast ami a fordulatszam (ergo sebesseg) csökkenesehez vezet.
Tehat a motorfek hasznalata alatt a fogyasztas mondhatni nulla, igy lehet üzemanyagot megtakaritani, az elöre jol eszlelhetö es kiszamithato forgalmi akadalyok eseteben a motorfek hosszas es gyakori hasznalataval.
Röviden én azt szoktam mondani, hogy úgy kell autózni, hogy se a gáz, se a fékpedálhoz ne kelljen érned, mert mindkettő növeli a fogyit.
Az autót csak fogyasztással tudod felgyorsítani. Fékezéskor a drága benzinből szerzett energiát pedig éppen hővé alakítod a féktárcsákon...
40 lovas gépsárkánnyal a hátsóm alatt minden mozdulatot meg kell gondolni, és ha csak lehet lendületből autózni, csak így tudom tartani másokkal a tempót :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!