Forgalmi vizsga? Gyakorlott vezetők és akik már átmentek, adnátok pár tippet?
Egy off kérdés:
Honnan tudom, hogy főútvonalon vagyok? (A sárga tábla, és azon kívül, hogy benéznék a keresztező utcákba van-e háromszögük.) Főútvonalon csak a gyalogosnak adok elsőbbséget (a zebránál)?
Oktatóm nagyon megijesztett, azt mondta 10-szer hibázhatok, de akkor is csak ilyeneket, hogy "nem vettem észre egy parkolási lehetőséget" "a kormányt nem megfelelően fogom és/vagy tekerem" ami számomra elég hihetetlen...
Akik forgalmin már buktat: min csúsztatok el?
Előre is nagyon köszönöm!
Nővérem vasúti átjáróban tolatott, el is vágták egyből.
Nekem sikerült elsőre, de olyan hibákat sikerült összegyűjtenem, h "erőszakos indulás" (mert picit bealudtam a pirosnál, aztán a kelleténél több gázt adtam elinduláshoz), meg még pár hasonlót, de lényegében véve nem volt komoly hibám.
A 10-szer hibázhatsz az enyhe túlzás... Van egy csomó olyan hiba, amiért azonnali bukás jár, ilyen az indexhasználat, az egyirányú utcából kanyarodás, elsőbbségi helyzet fel nem ismerése (ha te vagy az elsőbbségadásra kötelezett) és még van jópár.
De pl. a tükörhasználat hiánya csak hibapont.
A főútvonalat csak a tábláról (sárga négyzet) tudod, a másik amire gondolsz az a magasabb rendű út, ami nem feltétlenül főút. Sikerült összezavarnom a dolgot? :)
A macisajt (3szög) táblán kívül a felezővonal is árulkodó jel szokott lenni, ha egyenesen megy tovább, akkor jó eséllyel a magasabb rendű úton vagy. Ha vége az utca végénél, akkor alacsonyabb vagy azonos.
Nem minden hiba esik egyenlő súllyal latba. Vasúti átjáróban vagy hídon tolatásért, stop (8 szögletű) táblánál meg nem állásért lehet kivágnak azonnal.
Gyalogosnak mindig elsőbbséget adsz, ha áll a zebra szélén és integet, akkor sem célszerű elindulni, mert ha a cipője orra lelóg az aszfaltra, akkor már megkezdte az átkelést. Erre érdemes figyelni.
Ha azt mondják hogy parkolj le, akkor a legközelebbi üres parkolóhelyet illik elfoglalni. Emlékeim szerint ezzel nem szoktak szívózni, nekem akkor szólt az illető, amikor meglátott 3 egymás utáni helyet. Még szép hogy csont nélkül megálltam. :)
Voltam bukásközelben én is: 4 sávos úton (a mi oldalunkon volt ennyi) a jobb szélsőből kellett besorolnom úgy, hogy a következő kereszteződésnél már a bal szélső (lekanyarodó) sávban legyek. Normális ember ugye egyesével vált sávot, minden alkalommal nagyon figyeli a tükröket. Én belenéztem a tükörbe, hátrafordultam és lendületből áthúztam az Escort kombit az összes sávon. 15 méter hosszon váltottam 4 sávot. Mondjuk a vizsgabiztos fel is hívta később a figyelmemet, hogyha ott nem nézek hátra, akkor kiszállított volna a kocsiból és már visszafelé sem vezethettem volna. Meg persze felhívta a figyelmemet arra, hogy nem csak a gáz és a kuplung létezik, van fék is, mert azt sem nyomtam ha nem volt feltétlenül szükséges. :)
Én nem buktam, a haverjaim közül páran ilyen okokkal:
-a gyalogos a zebra szélén állt, 10 másodperces integetés egymásnak, és egyszerre indultak el
-a másik a megengedettnél (akkor még 40 km/h volt) jóval többel átment egy vasúti átjárón
-a harmadik rendszeresen nem irányjelzett
Én elég soxor fordultam meg forgalmi vizsgákon, de a végére már nagyon királyul közlekedtem :D
Annyi a lényeg, hogy mindent ugyanúgy csinálj, mint órákon. A váratlan helyzetektől nem kell megijedni, ha kiugrik eléd valaki, akkor van fék az autón, ha lefullad, újra lehet indítani (üresben, vagy kuplunggal).. A lényeg, hogy bízz magadban, és az autóban, és végig koncentrálj.
A vizsgán vannak hibavonalat érő hibák, és bukási okok. A hibavonalaknál 10 a határ, bukási okból 1.
Hibavonalat kapsz ha rángat, vagy lefullad az autó, ha nem egyenletesen gyorsítasz, lassítasz, kormányt bizonytalanul kezeled, helytelen követési- és oldaltávolság miatt, jelző-fék sorrend felcseréléséért, ha a tükröket nem nézed rendszeresen, ha pirosnál nem teszed üresbe, hosszan, vagy röviden jelzel.. ilyesmik miatt..
Bukási okok: fékpróba elmulasztása, ha az elindulás előtti biztonsági ellenőrzéseket nem tudod elvégezni, körültekintés vagy irányjelzés hiánya, veszélyhelyzet okozás, lassú tempó, bizonytalan haladás, gyorshajtás, nem biztonságos követési és oldaltávolság, fékkészenlét hiánya, kuplungot indokolatlanul használod, elsőbbségadás elmulasztása, záróvonalon áthajtás, fék és kuplung kezelési sorrendje, stb..
ezek bármelyikén el lehet bukni, engem egyszer 50 perc után azért buktatott meg a vb, mert kanyarodásnál visszaváltottam, és nem engedtem fel a kuplungot, egyszer mert lefulladtam a kereszteződésben, egyszer nem tettem jelzőt, szval nálam sokminden előfordult.. Te jobban figyelj majd oda :D sok sikert, és ne izgulj!
Itt van már egy 2012-es forgalmi vizsgalap, ezen le van írva, mi az amin megbuktatnak, és mi az ami csak hibapontnak számít.
Többszöri hibáért is megkapod, mert húzogatja a vonalat, ahányszor elköveted. Az már csak a jóindulatán múlik, hogy
elköveted 5x, hogy mindig beírja-e, vagy ha más hibád nincs, akkor a végén azt mondja, hogy "azért az indulásra figyeljen oda legközelebb.... átment a vizsgán, gratulálok."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!