Vízbefecskendezés gépjárművekbe. Hallottál már erről? Esetleg saját tapasztalat? (Water methanol injection)
Youtube-on sok videót lehet találni róla: water methanol injection. Elvileg akár 40% teljesítmény növekedés, de én konkrétan a fogyasztás csökkenésre lennék kíváncsi. (angolul nem beszélek) Házilag hogyan lehetne megépíteni? Milyen fajta szivattyú és milyen tartozékok kellenek hozzá?
Ha van ötleted, írd le. Köszi.
Ez a hideg motor tema nem hagy nyugodni. Kernem szaktekintelyeink allasfogalalasat ha lehet...
Es a vizbefecskendezes az igen is hasznos akar egy csepegteto formaban is pont a hengerfal hutes miatt es amit mar elottem leirtak.
Építettem most egy egyszerű szettet: A kartergázt megszűrtem egy tartályban, azt átvezettem egy víz-etanolos tartályon. A tartálytól megy egy cső aminek az egyik végét, egy a kipufogócsonkra rátekert rézcsőhöz megy, a másik cső ami a rézcső másik végén van, az megy be a szívócsőbe. Remélem érthető.
Itt egy videó róla (karburátoros 1.6 Peugeot):
http://www.youtube.com/watch?v=_fDBsEUvUB8
Amúgy ilyen szettet szeretnék beépíteni (hasonlót, olcsóbbat): http://www.youtube.com/watch?v=RuSKBKkXKmU
A szivattyú 10-15 báros! Csak nem tudom, hogy hogyan oldják meg hogy alapjáraton és pl 3000ezres fordulaton arányos vizet fecskendezzen a rendszer...
A hideg motor nem erősebb, mint az üzemi hőfokon futó motor. Sőt, gyengébb, mert nagyobb lehet a súrlódás a forgó-mozgó alkatrészeknél és elengedheti itt-ott a nyomást a sűrítés során. Vagyis azzal, hogy éktelenül lehűtöd a motort, nem nyersz semmit.
Viszont a vízbefecskendezés mégis tud a hűtőhatása révén emelni a teljesítményen. Mindjárt kétféle módon. Egyrészt ha nagy a terhelés és a gyári hűtőrendszer tökéletes állapota mellett is túlmelegedne a motor, akkor vízbefecskendezéssel lehet rajta hűteni. Ilyenkor lenne jó a közvetlen vízbefecskendezés (csak a hengerbe, szívó- vagy munkaütemben), de ennek ugye vannak korlátai. Ilyenkor a motor hidegebb lesz, nem melegszik túl, nagyobb teljesítményt lehet belőle kihozni (a túlmelegedett motor is veszít ám a teljesítményéből). Arról nem is beszélve, hogy az elpárolgással a hűtés mellett a benti nyomást is növeli, tehát ugyanannyi benzin elégetése mellett nagyobbat tol a dugattyún a benti eseménysorozat.
A másik módszer a beáramló levegő hűtése. Ehhez szívócső-befecskendezésű vízellátó rendszer kell. Ekkor már befelé döngetve is párolog a víz, hűti a levegőt, ettől a beáramló levegő sűrűsége nagyobb lesz. Vagyis ugyanakkora térfogatot szív be a motor, de abban több lesz az oxigén (meg a nitrogén is, de az nem számít), több benzint lehet hozzáadni, olyankor meg jobb a hatásfok. Ez amolyan intercooler a szívómotoroknak (mert ugye azokra közteshűtőt nem lehet szerelni).
Ezen a két módon fejti ki a hűtőhatását a víz, így tud tehát a "hideg" motor erősebb lenni a "meleg" motornál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!