Vízbefecskendezés gépjárművekbe. Hallottál már erről? Esetleg saját tapasztalat? (Water methanol injection)
Youtube-on sok videót lehet találni róla: water methanol injection. Elvileg akár 40% teljesítmény növekedés, de én konkrétan a fogyasztás csökkenésre lennék kíváncsi. (angolul nem beszélek) Házilag hogyan lehetne megépíteni? Milyen fajta szivattyú és milyen tartozékok kellenek hozzá?
Ha van ötleted, írd le. Köszi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Igen, hallottam már róla. Saját tapasztalatom nincs, párszor már belekezdtem az építésbe, de végül sosem fejeztem be.
A házilagos megépítéshez jó lenne tudni, milyen autóról van szó. Egyébként egyszerű a szerkezet, még szivattyú sem feltétlenül kell hozzá. Ejtőtartállyal is megoldható, szívómotornál tudsz így is porlasztani. Turbósnál már több a baj, mert ott a turbó mögé kellene bejuttatni az üzemanyagot, ahol a légkörinél magasabb a nyomás.
Szivattyúból olyan kell, ami hosszú távon tud nyomást biztosítani. Akár egy kellően túlméretezett régi ablakmosó rendszer is jó, a vizet és az alkoholokat biztosan bírja a szivattyú (a téli ablakmosó sem különb anyag, mint a víz-metanol keverék). Illetve kell egy fej, amin át befecskendezed az üzemanyagot. Talán ez a legnehezebb: a szívósorba kell beépíteni a fojtószelep mögé, hogy a motor terhelésétől függően adja a vizet.
Viszont kellenek szabályzási lehetőségek. Valahogyan el kell érni, hogy állítható legyen a befecskendezett keverék mennyisége, mert nem lehet előre megmondani, mennyi kell belőle a motornak. Ha szivattyúd van, nyomásszabályzásra is szükség lesz. Kell valamiféle hőérzékelő is, hogy a hideg motorba ne nyomd be a vizet, mert akkor az életben nem melegszik fel (az egyik pozitív hatása épp az, hogy égéskor a párolgással hőt von el, cserébe növeli a csúcsnyomást). Meg ugye el is kell zárni, hogy a leállított motorba véletlenül se csepegjen be.
Aztán ha ez megvan (nem olyan nehéz, mint leírva tűnik), hozzá kell hangolni a motort. Nagy változtatást ugyan nem igényel, de lehet, hogy kicsit nagyobb előgyújtást tudsz majd használni csörgés nélkül, lehet, hogy egy picit lehet szegényebb a keverék, mert még úgy sem melegszik túl a motor (a benzin egy része mindig egyes motoralkatrészek hűtésére megy el, ezt ki lehet váltani a víz párolgásával). Ennek a módja már sokféle lehet a karburátoros-megszakítós ősi rendszertől az ECU-val vezérelt modern autókig.
A fogyasztást tudja csökkenteni ez a megoldás, de ahhoz úgy kell használni, hogy ez összejöjjön. Alacsony fordulaton nyomatékosabb lehet tőle a motor, tehát hamarabb tudsz felkapcsolni, illetve kicsit csökken a beszívott levegő hőmérséklete, ez jót tesz a hatásfoknak. Na persze csúcsteljesítményen is sokat jelent, később rottyan meg a motor, de akkor meg nem lesz annyira kiemelkedően jó a fogyasztás. Problémát jelent viszont a víz fagyása (víz-metanol keverékkel ez értelemszerűen nem jelentkezik) és az, hogy onnantól kezdve azt a tartályt is töltögetni kell, mert ha egyszer vízbefecskendezésre hangoltad be a motort, benzinnel nem lesz tökéletes.
A vízbefecskendezésről itt találsz cikket, ez egy házi megoldás:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akárhogy is juttatod be, arra figyelj, hogy lágy vizet használj.
Ellenkező esetben a kiváló vízkő az égéstérben tönkretesz mindent.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hallottam már róla.
Na most erősebb nem lesz a motorod. Mert te most 2 külön dologról beszélsz. Az egyik a víz elégetése üzemanyag adalékkal.(trabival 50%ig láttam tesztet) A másik meg a wízhűtéses intercooler amitől tényleg jobban megy az autó csak annak az a lényege hogy lehűti a beszívott levegőt ,amitől nagyobb lesz az oxigén sűrűsége. De több levegő több üzemanyagot juttat a motorba szóval nemhogy csökken de nő a fogyasztás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előzővok
Közbe elolvastam a sok ökörséget itt.
A hideg motor semmivel nem erősebb. Nem a motort hűtik a vízzel... Csak a beáramló levegőt. A hideg motorban a szelepek be se nyitnak rendesen kotyog lötyög minden. Az anyagok mikor elérik az üzemi hőmérsékletet az olyan 70-90-110C fok onnastól feszül minden a helyére. Az olaj kenése is ott az optimális. Ha hidegen meghajtasz egy motort az olyan mintha téged kirángatnának legszebb álmodból az ágyadból kib@sznának a hóra és a nyakadba dobnának egy 100kg os zsákot hogy vigyeed! Valószínű meg is szakadnál bemelegítés nélkül.
A motorban minden alkatrészre rá van hagyva egy pár tized mm er. Mert mikor megmelegszik akkor megnő a térfogata az alkatrészeknek. Emlékezzetek csal a vasgolyós fizika kísérletre. hidegen átmegy a karikán megmelegítve nem. És nem is egy nagy tárárgyról van szó mégis mennyit növekszik a hőre. A motorban is ugyanez történik. Ezért melegítik még nyáron is a versenyautók motorjait. A lényeg csak a levegőt hűtik különféle megoldásokkal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ez meg pont egy harmadik dolog. Ugyanúgy benzin dolgozik a hengerben, csak vizet is kap mellé a motor. Ez odabenn az égés során villámgyorsan elpárolog, ezzel hőt von el, így jobb a hűtés, illetve a párolgás során megnöveli a nyomást odabenn.
Mindkettő hasznos dolog. A hűtés azért jó, mert kisebb az öngyulladás esélye, magasabb lehet a kompresszióviszony vagy a töltőnyomás (bár ehhez ugye bele kell nyúlni a motorba). A nyomásnövekedés pedig azért hasznos, mert ugyanannyi üzemanyag elégetésével nagyobb lehet a munkaütem maximális nyomása, tehát a dugattyú nagyobb erővel fogja csavarni a főtengelyt, nagyobb lesz a nyomaték. De ahhoz, hogy ezt a hatást ki lehessen használni, finoman kell belőni a vízmennyiséget. Kis mennyiség esetén már a szívócsőben elpárolog az összes (ez is segít a motornak, mert nagyobb sűrűségű levegőt szív be és ezt a szívómotorok is szeretik), ha pedig túl sokat kap (esetleg nem eléggé homogén a porlasztás), akkor annyira lehűti az égésteret, hogy tökéletlen lesz az égés, gyengül a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!