Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ladába miért jó a hegesztett...

Ladába miért jó a hegesztett difi? Iért szokták lehegeszteni?

Figyelt kérdés
2012. jan. 14. 12:15
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
jobban lehet vele driftelni,b@szatni,rallyzni mert a kerekek nem diferalnak le,hanem a motor mindket kereket folyamatosan hajtja......,
2012. jan. 14. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Azért, mert a Lada hátulja könnyű, ellenben ott hajt. Így ha az egyik kerék elveszti a tapadást, a gyári nyitott differenciálmű eldifferál: a nem tapadó kereket pörgeti, mint az állat, a másik meg áll, nem csinál semmit.

Ezért valahogyan össze kell zárni a két hátsó kereket. A szakszerű és drága megoldás az önzáró differenciálmű, itt a két kerék egymástól viszonylag függetlenül forog, de ha az egyik elpörög, a másikra akkor is jut annyi nyomaték, amennyivel tud gyorsítani. Csak mivel ez sokba kerül, ezért "faluhelyen" olcsóbb megoldást választanak. Összehegesztik a bolygóművet, onnantól a két féltengely együtt forog. A kerekek nem fognak eldifferálni, havon, sárban, murván is lehet vele veretni, viszont a kanyarban érdekesen viselkedik. Aszfalton folyamatosan feszül a hajtás, lövöldözi a kavicsokat, csavargatja a féltengelyeket (extrém esetben a hídházat is). Murván pedig csak sodródva hajlandó kanyarodni, nem lehet vele tiszta ívet rajzolni, csak lendületből, "csapatva" fordulni.

2012. jan. 14. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Karcsi napi használatra ez nem jó! csak szórakozni!
2012. jan. 14. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
rally autómhoz kéne. Csak félek a kanyarba, nem törhet el?
2012. jan. 14. 17:58
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Karcsi..maga minek akar rallyzni ha ilyeneket kérdez?
2012. jan. 14. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
De, igen, eltörhet. Ha aszfalton, nagy tempóval beleesel a szűk kanyarba, esetleg még motorfékezel is, eltöri a féltengelyt. Ralin, murvás, homokos pályán viszont használható, ha nincs jobb, csak folyamatosan csapatni kell vele, nem íven kell autózni. Persze előtte meg kell nézni, hogy a technikai szabályzat milyen differenciálművet enged és ha lehet, le kell cserélni egy lamellásra, mert a hegesztett csak félmegoldásnak jó.
2012. jan. 14. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Eddig igy is jo volt a kocsi, csak tovább akarom fejleszteni, mindig egyre jobbat akarok. Csak előbb mindent megkérdezek nehogy valamit elroncsak. 16 évesen még nem tudhatok mindent, most kell megtanuljam amit még nem tudok.
2012. jan. 14. 19:31
 8/11 anonim ***** válasza:

Azért hegesztik össze mert így egyszerre hajt mindkét kerék. A differenciálműnek az a tulajdonsága hogy mindig a könnyebb kereket hajtja így az autó fordulási íve kissebb lesz és nem kopnak a gumik. Porban sárban értékes másodperceket veszthet a versenyző ha csak a port rúgja az egyik kerék. Hegesztettnél mivel mind a kettő egyszerre hajt így több az esélye hogy valamelyik csak megtapad valahol. De amúgy rettenetes nehéz lesz ettől a művelettől kormányozni. Szinte csak porban földúton lehet normálisan irányítani az autót. Aszfaltúton kanyarban el is törhet a hegesztés vagy a féltengely a hatalmas csavaró nyomatéktól ami a kerekek között fellép.

Esetleg még gyorsulási versenyeknél szokták ezt megjátszani. Amúgy nagyon koptatja a gumit és izomból kell tépni a kormányt hogy forduljon a kocsi valamit.

Driftnél ezt a megoldást semmiképp nem csináálják hülyeséget ír az előző kommentár.

Még ahol ezt használják az a 4x4offroad azoknál az autóknál van ilyen elvű differenciazár ,csak az oldható ha nincs rá szükség.

2012. jan. 16. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Azért, hogy széttörje a diffiházat...
2012. jan. 16. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
driftnél is működik kedves utolsó:) ha szervókormányos az autó akkor nem lesz nehéz tekerni a kormányt. egy biztos: ha összevan zárva a difi akkor sokkal jobban lehet irányítani az autót ha keresztben van. Ha nyílt a difi akkor nehéz irányítani az autót amikor csúszik mert szinte kiszámíthatatlan melyik kerék hogy reagál...főként a csúszás iránnyal ellentétesen forgó kerék fog elpörögni ami megpördüléshez vezet.
2012. jan. 16. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!