Ladába miért jó a hegesztett difi? Iért szokták lehegeszteni?
Azért, mert a Lada hátulja könnyű, ellenben ott hajt. Így ha az egyik kerék elveszti a tapadást, a gyári nyitott differenciálmű eldifferál: a nem tapadó kereket pörgeti, mint az állat, a másik meg áll, nem csinál semmit.
Ezért valahogyan össze kell zárni a két hátsó kereket. A szakszerű és drága megoldás az önzáró differenciálmű, itt a két kerék egymástól viszonylag függetlenül forog, de ha az egyik elpörög, a másikra akkor is jut annyi nyomaték, amennyivel tud gyorsítani. Csak mivel ez sokba kerül, ezért "faluhelyen" olcsóbb megoldást választanak. Összehegesztik a bolygóművet, onnantól a két féltengely együtt forog. A kerekek nem fognak eldifferálni, havon, sárban, murván is lehet vele veretni, viszont a kanyarban érdekesen viselkedik. Aszfalton folyamatosan feszül a hajtás, lövöldözi a kavicsokat, csavargatja a féltengelyeket (extrém esetben a hídházat is). Murván pedig csak sodródva hajlandó kanyarodni, nem lehet vele tiszta ívet rajzolni, csak lendületből, "csapatva" fordulni.
Azért hegesztik össze mert így egyszerre hajt mindkét kerék. A differenciálműnek az a tulajdonsága hogy mindig a könnyebb kereket hajtja így az autó fordulási íve kissebb lesz és nem kopnak a gumik. Porban sárban értékes másodperceket veszthet a versenyző ha csak a port rúgja az egyik kerék. Hegesztettnél mivel mind a kettő egyszerre hajt így több az esélye hogy valamelyik csak megtapad valahol. De amúgy rettenetes nehéz lesz ettől a művelettől kormányozni. Szinte csak porban földúton lehet normálisan irányítani az autót. Aszfaltúton kanyarban el is törhet a hegesztés vagy a féltengely a hatalmas csavaró nyomatéktól ami a kerekek között fellép.
Esetleg még gyorsulási versenyeknél szokták ezt megjátszani. Amúgy nagyon koptatja a gumit és izomból kell tépni a kormányt hogy forduljon a kocsi valamit.
Driftnél ezt a megoldást semmiképp nem csináálják hülyeséget ír az előző kommentár.
Még ahol ezt használják az a 4x4offroad azoknál az autóknál van ilyen elvű differenciazár ,csak az oldható ha nincs rá szükség.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!