Hogyan alakíthatom át a Simsonom teljesen elektromos indításúvá?
Ha meglesz a motorom nem kéne rugdosni,hanem csak megnyomnám az indítógombot,és menne is a gép.Ezt a motoros elektrostarteren kívül valami mással ki lehet váltani?Tudnátok ajánlani valamit?Még 1 kérdés:a berúgókar csak a feszültséget indukálja a gyújtógyertyának,vagy mi?
A válaszokat köszönöm!
Nem vagyok lusta berúgni,de jól néz ki,és nagyon jó lenne egy szarabb napon csak egy gombot megnyomni,és hazarobogni,minél messzebb a sulitól:D Nem gondoltam azt,hogy csak a berúgókar csinál valamit..A lendkerék mágnest szeretném kiváltani valamivel ötlet?
A válaszodat meg köszi:)
Ha 15.000 forintod van rá és nincs otthon hozzá semmi (önindító, fogaskoszorú, kapcsoló), akkor felejtsd el. Ennyiből nem fog kijönni az alkatrészköltség sem.
A berúgókar semmilyen feszültséget nem ad, megforgatja a főtengelyt, a lendkerékmágnes alatt a tekercsben keletkezik feszültség, azt megszakítja a megszakító (vagy a tirisztor, de az ugye nem szakít meg) és ennek hatására a gyújtótekercs (vagy gyújtótrafó) nagyfeszültséget indukál. Ettől meg beindul a motor.
A lendkerékmágnest ne akard semmivel sem kiváltani. Nagyon jól működik, semmi komoly baj nincs a Simson gyújtásával (feltéve, hogy nem 6 felömlős, 12.000-et forgó motorról van szó, mert ott már nem az igazi). Ha nagyon nem tetszik, le lehet fúrni az agyról a lendkereket, ekkor pörög, mint az állat és csak akkuról van gyújtásod, illetve világításod, amíg le nem merül. Versenymotorokon használják, utcára nem előnyös.
Vagy be lehet szerelni generátort feszültségszabályzóval, legyen akkumulátoros a gyújtásod, csak ennek meg értelme nincs. És az is bőven az összeghatáron túl van.
Volt gyárilag önindítós M541-blokk, ezeket az SR50-esekbe szerelték. Ott is tökéletesen jó volt a lendkerekes gyújtás, nem kellett átalakítani semmit. Volt hozzá egy akku (azt hiszem, nem is volt nagyobb kapacitású, mint a berúgósoké), az ellátta árammal. Csak éppen olyan motorblokkot nem nagyon fogsz beszerezni 15.000-ből, főleg önindítóval együtt nem (és akkor még a kipufogót is át kell szabni). Az önindító nélküli blokkot meg nem tudod átalakítani, mert más volt a blokköntvény és a gyújtásfedél is.
Ha az akkut rákötöd a gyújtótrafóra, akkor a bekötés pillanatában szikrázik egyet, utána pedig melegszik, de kitartóan. Ha viszont a megszakítót is beiktatod (tehát a gyújtótekercs helyére kerül az akku), akkor szikrázni fog és be is indul. Feltéve, hogy beindítod, mert a főtengelyt nem fogja tekerni semmi.
(de eléggé jól titkolod, hogy érdekel az elektronika, ha ilyeneket sem sikerül magadtól kitalálnod)
Na, egyelőre ott járunk, hogy akkura kötöd a gyújtást. Ezzel lenne szikrád, ha forogna a főtengely. Értelme viszont nem sok van, mert lemerül az akkud. Ha leszereled a lendkereket, akkor van értelme a dolognak, mert jobban pörög a motor, de erről itt szó sem volt. Van egy lendkereked, benne a mágnesek, alatta a tekercsek, közben meg az akkut meríted a gyújtással. Na, ennek nincs sok értelme, be kell kötni a gyújtótekercset, aztán jó is lesz. Nem, nem lehet megoldani, hogy a gyújtó- és a világítótekercs is az akkut töltse, ahonnan aztán megy majd a gyújtás és a világítás. Három különböző teljesítményű és kicsit össze-vissza fázisú (nem pont 120°-ra vannak egymástól) tekerccsel akkut tölteni nem jó játék. Az elektromos rendszer csak hasonlít egy háromfázisú generátorhoz, de nem az.
Azt mondjuk nem értem, mit kötnél direktben (de amúgy sem direktben kötnéd, hanem gombbal). Az önindítót egy gomb kapcsolja. Pontosabban az önindítót működtető mágneskapcsolót kapcsolja egy gomb (a mágneskapcsoló akkora lenne, hogy beleverne a tankba, ha elfordítod a kormányt). Az önindító meg - legalábbis a gyári megoldásnál - egy szabadonfutón és egy fogaskerék-áttételen át tekeri a lendkereket. Az ehhez szükséges alkatrészeket kell megkeresned otthon és megfelelően összeraknod. Persze csak miután jól működő, megfelelő töltéssel rendelkező motorblokkot sikerült produkálnod, mert az önindítóhoz elengedhetetlen a megfelelően erős akku.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!