Van egy B kategóriás jogsim. Azzal miylen motort vezethetek?
Segédmotoros kerékpárt. Ez a hivatalos neve, a valóságban 50-es, moped, robogó és egyéb neveken él - de szerintem tudod, miről van szó.
A közhiedelemmel ellentétben 125-ös motort NEM vezethetsz, csak egy rövid, 5 órás átképzés után (majd tavasztól, mert most nem oktatnak motorosokat).
Elméletileg "okosban" 50-es motorokat, 125/50-eseket sem vezethetnél, de amíg ki nem derül, a kutya sem fog érte felelősségre vonni.
A motor okmányai nem járhatnak le. Sem a forgalmi engedélynek, sem a törzskönyvnek nincs lejárati ideje. Vásárláskor kötnöd kell új kötelező biztosítást, ennek az éves díját ki tudod számolni. Kell még eredetiségvizsgálat, annak a hatósági ára 15.500 Ft, az okmányirodában kell majd új forgalmi 6.000 Ft-ért, új törzskönyv szintén 6.000 Ft-ért és be kell fizetned a vagyonszerzési illetéket, amit most hirtelen nem tudok, mennyi (köbcentinként 18 Ft rémlik, de most már lehet, hogy ezt is átvariálták, mióta a teljesítményalapú költségszámítás a divat). Az egyetlen dolog, ami lejárhat, az a műszaki vizsga érvényessége, az új vizsga pár ezer forint (a hatósági díja talán 2.750, de ennél drágábban dolgoznak a vizsgaállomások). Persze ez csak akkor igaz, ha vizsgaképes állapotú, ha valamit javítani kell, azt külön ki kell fizetned még a vizsga előtt (mert vizsgán nem javítják).
Az átképzés értelemszerűen csak ott lesz elérhető, ahol motorosokat is oktatnak. Bár nem tudom, létezik-e még csak autósokat oktató iskola. Szóval ahol motorosoktatás van, ott valószínűleg lesz átképzés, de hogy pontosan kik fognak belevágni, rejtély. Minden bizonnyal sok iskola fogja azonban megpróbálni, mert jó üzlet van benne.
Nem, az nem azt jelenti.
Az "okmányok nélküli" azt jelenti, hogy vagy behozták Olaszországból vagy bárhonnan máshonnan, hogy majd eladják 50-esként és a tulajdonos "fű alatt" szaladgáljon vele B-s jogsival, vagy azt, hogy már járkáltak vele így, 125/50 címszó alatt és most egy szem adásvételi van hozzá.
Ezekkel csak a baj van, nem érdemes belevágni. Igazolnod kell a tulajdonjogot (na, ez nem lesz egyszerű, mert a külföldi nyelvű adásvételit nem szeretik, a magyar nyelvűvel meg semmire sem mész, hiszen hiányzik pár szem a tulajdonosi láncból), utána kifizeted a regisztrációs adót és az ÁFÁ-t, futsz pár kört a hivatalok között, aztán rájössz, hogy a forgalomba hozatalra sikerült elköltened egy másik, jó állapotú, papíros motor vételárát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!