Mi igaz abból, hogy a Seat ugyanolyan jó, mint a Volkswagen, de olcsóbb karbantartani?
Volt Volkswagen is, SEAT is a családban. Igaz, a kettő pont ugyanaz volt (Polo Variant, amit a spanyolok szereltek össze).
A műszaki alapok ugyanazok, tehát a motor ugyanúgy fog megkotlani, a váltóban is ugyanakkor fogynak el a szinkrongyűrűk és a futómű is ugyanúgy hullik szét. Na, ez alatt ne azt értsd, hogy ténylegesen tönkre is megy minden, csak annyi a lényeg, hogy ebben nincs különbség, egy sorról érkeznek a főbb alkatrészek.
Nagy különbség nincs a karbantartásuk árában, ugyanaz a márkaszerviz javítja őket, ugyanolyan jó magas tarifákkal. Maszek autószerelőnél sincs előnyben egyik sem, mert az alkatrészek ugyanazok és a javítás is kb. egy árban van.
Persze mióta a SEAT már önálló formatervezőkkel dolgozik, a karosszériaelemek mások, mint a VW-testvéré, de ott sincs jelentős eltérés.
Két területen van különbség a SEAT és a VW között. Az egyik a dizájn: a SEAT-nál próbálnak sportosak lenni, piros műszerfalvilágítással, látványosan varrott kárpitokkal, lendületes formákkal, a VW pedig visszafogott, kimért. Kinek ez jön be, kinek az, nem lehet eldönteni, melyik jobb. A másik érdekes pont az anyaghasználat és összeszerelés: ebben elméletileg a SEAT-nak gyengébbnek kellene lennie (mégiscsak a VW a "nagytestvér"), de semmi gond sincs vele, abban is minőségi (és roppant érzékeny, könnyen sérülő) anyagok vannak a beltérben és nem is hullik szét hamarabb, mint a wolfsburgi autókban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!