Hogyan befolyásolná a fogyasztásomat, ha lekötöm a lambda szondát?
Egy 98-as 1600-as Megane-ról van szó.
Nos,a fogyasztásom óvatosan járva is 9 Liter. néha /leginkább nyári melegben/ gáz elvétel után nehezen áll vissza alapjáratra,olyankor kormol a kipufogó és benzin szagú a füstje.,valamint 2000-es fordulatig erőtlen.Ezt nem mindig csinálja...-amíg hideg a motor kis fordulaton jelentősen erősebbnek érzem/mondjuk úgy 20-30 százalékkal/.
Úgy tudom a szonda amíg hideg -nem is ad jelet és addig a motor előre írt keveréket kap.Miután bemelegszik,gondolom rossz keveréket állít a lambda és ez csinálja nekem a zürt. A legidegesítőbb tény az,hogy a számítógép azt jelezte /legalábbis akkor amikor rátettük/,hogy a szonda jól müködik.A szerelő nem merte egyértelmüen állítani hogy a szondám rossz,holott a tunetek akár ezt is bizonyíthatnák. /Az alapjárati motor,és a légtomegméro rendben van/
A kérdésem tehát,hogy milyen keverék van állítva addig amíg hideg a szonda? Gondolom a szívatózás nem a szondán múlik?
A tervem az,hogy ammikor még hideg a motor egyszerüen széthúzom a szonda csatlakozóját és kész.lesz.rom az emissziót és katalizátort-mellesleg lehet hogy már az sem jó...
És a többi beavatkozó? Motorhőfok jeladó? Fojtószelep pozíció érzékelő? Stb?
Ha a szondát lekötöd az autó zabálni fog, mint a disznó. Többet érni bekötni egy jelgenerátort a szonda helyére ha mindenképp le akarod kötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!