Dízeles autóval szeretnék elindulni rendesen! Hogyan kell ügyesen, és persze minél hamarabb felváltva indulni?
Egyszerre elnyomni a kuplungot és a gázt? Annak mi értelme van? Tudod mit csinál a kuplung?
A dízeleknek elég magas az alapjárati nyomatékuk, így nem feltétlenül szükséges gázt adni elinduláskor, elég, ha felengeded a kuplungot.
A második válasz kissé zavaros... Miért ne lehetne egyszerre lenyomni? Azért, mert motorbőgés a vége: felpörgeted a motort, mellé kinyomod a kuplungot.
Az sem igaz, hogy magasabban fog a dízelek kuplungja. A kuplung ott fog, ahová be van állítva. Ez erőforrástól független.
A magasabb alapjárati nyomaték miatt viszont tényleg elindul alapjáraton. Szépen, lassan fel kell engedni a kuplungot és már megy is. A modern common-rail turbódízelek azonban hajlamosak megtréfálni az embert: 1500-1800-as fordulat alatt hihetetlenül nyomatékszegények, így nem árt kis gázadással indulni.
" És mivan ha nem engedem el a kuplungot teljesen? Miért megy úgy az autó ha csúszásig felengedem a kuplungot?"
Egy idő után leég a kuplung, és az oktató valószínűleg rád szól.
Azért megy csúsztatott kuplunggal, mert a kuplungnak nem csak két állása van, ki, meg be, hanem folyamatosan old, és zár, van köztes állapot is.
A jó válaszokat kiegészíteném azzal, hogy a kuplung és gázpedál használata normál hétköznapi használatban egyszerre MINDÍG ellentétes irányú lábmozgás.
Vagyis ha felfele engeded a kuplungot, a gázt csak lefele van értelme nyomni, ha a kuplungot nyomod lefele, a gázpedált csak felfelé engedheted
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!