Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az egyenes fogazású váltó...

Az egyenes fogazású váltó miért jobb mint a rendes váltó?

Figyelt kérdés
És csak ladákba lehet tenni?
2012. jan. 5. 22:31
 1/5 anonim válasza:
100%
Bármibe be lehet tenni(Igen drága a tervezés). És annyival jobb mint a ferde fogazású ,hogy kevesebb veszteség nélkül jobban át tudja adni a nyomatékot(ha kapcsoló körmös szinkronizálatlan akkor kuplung nélkül is át lehet nyomni másik sebességbe a váltót),de van egy hátránya , az egyenes fogazás miatt igen zajos. Ezért használják verseny autókban.Személyautókban a régebbiekben az 1-es sebességi fokozat egyenes fogazású és a legtöbb autóban a hátramenet.
2012. jan. 5. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Akkor azért van a hátramenetnek olyan jellegzetes "nyüszítő" hangja?
2012. jan. 5. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem, bármibe be lehet építeni. Azon autók esetén, amiknek van A-s raliváltozata, ez még nem is olyan égbekiáltóan drága, mert ott engedélyezett a kapcsolókerekes váltó, tehát létezik hozzá ilyen váltómű. Az ilyen autóknál pár százezer forintból megvan az átalakítás. Ott, ahol nincs raliváltozat, jó eséllyel a kutya sem vette a fáradságot, hogy kifejlesszen egy ilyen váltót, tehát meg kell tervezni, ez akár egy nagyságrenddel is drágább lehet.

Az egyenesfogazású váltó azért jobb, mert a fogak - mint a neve is mutatja - egyenesek. Ennek köszönhetően visít a váltó, mint az őrült, de nagy nyomatékot tud átvinni, mert a fogaskerék csapágyazását csak sugárirányban terheli, a forgástengely irányában nem. Vagyis a gyárinál erősebb motor, nagyobb nyomaték esetén nem fog annyira hamar kikészülni a váltó, valamit kicsit kisebb a fogaskerekek súrlódásakor elvesző teljesítmény.

Egyenes fogazással pedig nagyszerű kapcsolókörmös váltót lehet építeni, amivel felfelé kuplungolás nélkül lehet váltani, ezzel értékes tizedmásodperceket megtakarítva minden egyenesben.

Cserében borzaszót hangos, illetve visszakapcsolni csak dupla kuplunggal lehet.

2012. jan. 5. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim válasza:

Azért a vissza váltás dupla kuplungja nem feltétlen kell.Elég sokáig tartana egy vissza váltás dupla kuplunggal.Ezt egyszerűen úgy oldják meg ,hogy fékezés közben egyszerre használják mindhárom pedált. Bal láb kuplung jobb láb félig a féken és közben egy gáz fröccs.És így szépen vissza lehet váltogatni.

2 videót lineklnek. Az első egy hátsókerekes VFTS gépjármű :) Jobb alsó sarokban a pedál munka látható.


http://www.youtube.com/watch?v=KgMtdTapdKg&list=PL8877256AF7..


És egy másik amiben minden visszaváltásnál használja a technikát.


http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__253..

2012. jan. 6. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
a fogazásnak semmi köze a szinkron és aszinkron váltóművekhez, ez két külön téma, egyébként az utcai autókban is tudsz kuplung nélkül felfelé váltani, csak jól el kell találni a fordulatot, de ezt nem nagyon ajánlom mert elszarja a fogaskerekeket
2015. okt. 25. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!