Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Enuroknál, hogy lehetséges...

Enuroknál, hogy lehetséges kuplung nélkül váltani?

Figyelt kérdés

Mondták, kipróbáltam, működik. Csak elindulásnál kell kuplungot használni, majd váltáskor egyszerűen csak gáz visszaenged és pöccintek egyet a karon és beveszi a sebességet. Biztos infó, hogy nem tesz a blokkba kárt.

Ezt, hogy kell elképzelni? Ha csak simán visszaengedem van motorfék, nem kapcsol szét, de ha váltok mégse kerreg, vagy ilyesmi. Hogyan kapcsol szét ilyenkor és honnan tudja mikor kell? A válaszokat előre is köszönöm!


2012. jan. 4. 21:53
 1/10 anonim ***** válasza:
nem kapcsol szét nem is kell neki, de ezt ne játszd el leváltásnál
2012. jan. 4. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ha visszaengeded a gázt és megvárod a motorféket, akkor bizony kerregés lesz, nem fogsz sehová sem kapcsolni. Ezt úgy kell kivitelezni, hogy elveszed a gázt és azonnal mozdítod a váltókart, mert különben nem fogsz tudni váltani.

A motorok esetén a váltó fogaskerekei nagy fordulaton működnek, kis nyomatékot visznek át. Éppen ezért nem nagyon feszülnek egymásnak. A váltó működése pedig hasonlít az autók szinkronváltójára: minden fogaskerékpár össze van kapcsolva, csak azt választod ki, melyiket reteszeled a váltótengelyekre. Éppen ezért nem fogaskerekeket kell összekapcsolni (ez eléggé nehézkes), csak a reteszeket kell ki-be kapcsolgatni, ami jóval könnyebb.

Mivel kicsi az átvitt nyomaték, viszonylag könnyű ezeket a reteszeket mozgatni, ha tehát elveszed a gázt, megszűnik a hajtónyomaték és ezzel tehermentesíted a váltót, össze fog jönni, hogy egy másik fogaskerékpárt kapcsolj a tengelyekre. Visszakapcsolásnál viszont ez nem mindig működik, ott általában szükséges a kuplung, mert másképp nehéz felpörgetni a motort, hogy ne jelentsen problémát a motorfék.

Szóval a váltó nem "tudja", mikor akarsz váltani, nem emel ki a kuplung. Összezárt kuplunggal tehermentesíted a váltót. Hacsak nem félautomata kuplungról van szó: annak idején a Jawákon volt egy ügyes kis szerkezet, ami a váltókar elmozdításakor kiemelte a kuplungot, így ott is lehetett kuplung nélkül váltani.

2012. jan. 4. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

haverom aprilia rs 125-öse is így működött

felfele nem kellett kuplung csak lefele, meg elinduláshoz

2012. jan. 4. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
72%

"Biztos infó, hogy nem tesz a blokkba kárt."


Á dehogy. A gyárban csak unalmukba szerelték rá a kuplungot, mert egy csomó hely volt úgyis a kormányon!

2012. jan. 4. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Vannak úgynevezett félautómata vagy rásegítős váltók. Nem mind ilyen de akad amelyik tudja. Ez a gépkönyvében benne kéne hogy legyen nem mai találmány nekem az 1972-es sportmotorom tudott ilyet. Bár én nem nagyon éltem ezzel a lehetőséggel.
2012. jan. 4. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Amúgy erre onnan tudsz rájönni hogy félautomata-e hogy visszafelé váltásnál beugrik e egy pöccre a váltó vagy rendellenes hangok és anyagfeszüléseket érzel. Ha egyáltalán beengedi. Ha nem félautomata akkor ne kínlódj így vele mert nem tesz jót neki. Amúgy a Jáwák voltak ilyenek valóban.
2012. jan. 4. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Lefele váltásnál mindig kuplungolok. "Ha nem kéne rá kuplung akkor mért tették rá" csávónak üzenném, hogy azért, hogy el lehessen vele indulni és lefele is lehessen váltani. Mellékesen ötvenes derbi senda. Novemberbe vettük és ezt egy simson után nem tudtam elképzelni, hogy kivitelezi a blokk.
2012. jan. 5. 15:12
 8/10 anonim ***** válasza:
hát pedig simsonnal is lehet kuplung nélkül váltani
2012. jan. 5. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Az biztos, de az megöli!
2012. jan. 5. 18:19
 10/10 anonim ***** válasza:
dehogy öli...
2012. jan. 5. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!