Hogyan kell személygépjárművel "finoman", egyenletesen váltani?
Tehát, hogy váltáskor ne fejelje le a melletted ülő a műszerfalat? :D
Szerintem elég, ha dízelnél 2, benzinesnél max 3 ezres fordulatnál váltasz, hogy ne legyen nagy motorfék a következő fokozatnál. Aztán meg óvatosan kell bánni a pedálokkal. Ha nem taposod őket, mint az őrült, és nem pörgeted a motort, akkor szerintem már egészen észrevehetetlen. (Én is igyekszek mindig, hogy az utasaim ne érezzék, mert én sem szeretem utasként, ha rángat az autó)
Felkapcsolásnál nagyjából egyszerre engeded fel a gázt és nyomod ki a kuplungot (ha hamarabb lépsz le a gázról, beköszön a motorfék), majd miután megvan a fokozat, nem csak leugrasz a kuplungról, hanem gázadás nélkül csúsztatod egy kicsit és csak összekapcsolás után adsz gázt.
Visszakapcsolásnál kinyomod a kuplungot és kis gázadás mellett teszed át alacsonyabb fokozatba a váltót. Ekkor nem fog az az átok motorfék lassítani az autón, gyorsan tudsz kapcsolni és ha nem pánikszerűen ugrasz le a kuplungpedálról, akkor nem fog rángatni.
18:35
Azt ha valami megdöglik az autómatába majd tejel rendesen.
Automatánál is érzed ha vált, főleg egy nagyobb gázadásra.
Ha nem szeretnéd, hogy rángasson az autó, vegyél elektromosat, abban váltó sincs, vagy valami fokozatmentest.
Mivel nem egészen ez volt a kérdés, így válaszolok is hasznosabbat: a nagy trükk az, hogy megfelelő ütemben mozogjon a lábad. Leengeded a gázról a lábad és a kuplung már ki is van nyomva, engeded vissza a kuplungot és a fogáspontnál már megy is a gáz.
hát ez csak a kocsi nyomatékától függ.ha kevés a nyomaték akkor műszerfalfejelés.
valaki irta h dízelnél ill benzinesnél kb milyen fordulattartományban lehet váltani,kb igaza is van de pl a hugom 90lóerős astrájánál(ami kb 1150+200 kiló)meg sem kell próbálni 4000 alatt váltani mert lehal a kocsi.nekem dízelem van bmw 320D,2008as ezzel semmi gond nincsen,simán válthatsz vele mert nagyon alacsony fordulaton is jó a nyomatéka.
azt meg h ne ugorjon a kocsi meg ilyenek ki kell tapasztalnod,hol álljon a gázpedálon a lábad h váltás után ne lehessen érezni h újra a gázba léptél.
Felváltáskor felengeded a gázt, és van egy rövid pillanat, mikor még a motorfék nem érvényesül, de már nem is gyorsul az autó. Ekkor benyomod a kuplungot és szépen kihúzod üresbe, berakod a következő fokozatba, és gáz nélkül lassan felengeded a kuplungot. Ezután ismét gyorsítasz és így tovább.
Visszaváltás során pedig kiveszed üresbe, felengeded a kuplungot, nyomsz egy kis gázfröccsöt, ismét benyomod a kuplungot, berakod sebességbe, majd kuplung fel, azzal a gázállással, amivel azon a fordulatszámon tudod tartani a motort, ami bekapcsolás után várható, így ki tudod küszöbölni a magas fordulat miatt jobban érvényesülő motorféket.
A visszaváltás kicsit furcsának tűnhet, de meg is magyarázom mért, hogy egy kicsit érthetőbb legyen.
A váltóban a fogaskerékpárok folyamatosan kapcsolatban vannak egymással. Váltáskor annyi történik, hogy a szinkronkúpok lefékezik és egy körmös kapcsoló odazárja az adott fogaskereket a tengelyhez, amin korábban szabadon forgott.
A körmös kapcsoló akkor oldható és zárható, amikor nem visz át nyomatékot vagyis az autó sebessége és a motor fordulatszáma tökéletesen "illeszkedik" egymáshoz. Amíg fordulatszám-különbség van a tengely és a fogaskerék között, nem hagyja rátolni a körmöket, ilyenkor megnövekedett erővel kellene rátolni a kart és közben recseg. Amikor viszont pont jól kaptuk el a váltási pontot, tehát a tengely és a fogaskerék fordulatszáma nagyjából megegyezik, akkor szépen lágyan váltja el a sebességet.
Miért van az ,hogy ha szóba kerül az automata váltó akkor mindig jönnek a vészmadarak?Tönkre fog menni akkor fizethetsz, meg megeszi a fejed....
Egyes embereknek meg vannak áldva ezzel.
Nekem 1,4-es kézi váltós fiat bravóm van,mégis szétesett benne a váltó mert gyárilag egy fos. A vectránk meg éveken keresztül ment automatával és semmi baja nem volt pedig már a 350,000-ret taposta.
Nyilván több hibalehetőség van benne mint egy kézi váltósban, de ilyen alapon semmi extrát ne vegyen senki az autojába mert elromolhat.
úgyhogy a fordulat ne essen le 2000 alá!!
de lehet kuplung nélkül is váltani úgy kevésbé érzed a váltást de ha jó fordulatot kapsz el akkor jó lesz!! kb 2500-3000 között de kocsi függő
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!