Mitől van az, amikor valaki nagy gázzal akar elindulni, és a kocsi hátulja kifarol?
Valamilyen GTs versenyben láttam. Kicsúszott a poályáról az egyik versenyző az első kanyarban a Ringen, és a bukótérből elakart indulni gyorsan, és a kocsi hátulja kipördült, és fordulhatott meg.
Az mitől van? Hogy nagyon erős a kocsi, és nagy gáznál nem marad egyenesben az eleje?
Mikor indulásnál megcsúszik a kerék (amihez egy borzalmasan erős, hátsókerekes GT-autónál a poros, esetleg kavicsos bukótérben nem sok kell), akkor sokkal kisebb erőt tud átvinni. Hosszirányban is csökken az átvihető erő (ezért nem gyorsul annyira, ha füstölő kerekekkel rajtol) és oldalirányban is kisebb erőt tud megtartani, mert nem tapad a futófelület az aszfalton, nem közvetíti az erőket a jó erős oldalfalnak.
Vagyis ilyenkor sokkal kisebb oldalirányú erő is eltéríti az autót. Elég némi szennyeződés az egyik oldali gumiabroncson, egy apró hupli a pályán vagy egy rossz kormánymozdulat. Ezek normális esetben fel sem tűnnének, mert a gumi jól tart oldalirányban, pörgő kerekeknél viszont azonnal megdobják a hátulját, aztán lehet bűvészkedni, hogy visszatérjen egyenesbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!