Lehet valamilyen hátránya annak hogy hetente csak egyszer használom az autót?
Nem lesz baja.
Max az aksi sínyli meg a nagyon hideg időben a sokáig állást,a kevesebb rátöltést,de elvileg 2 hetet ki kell bírnia neki.
Igen lehet, kopnak a porcaid, és az ízületeid. :D
Semmi hátránya nem lehet viszont a kocsira nézve, maximum amit az előttem kommentelő említett, miszerint a hidegben nehezebben indulhat az autó.
Erre a klasszikus viccel tudnék válaszolni:
"
Miért olyan a férfiak szerszáma mint a toll?
Ha sokat használod kifogy, ha keveset beszárad :P
"
Én is hetente 1* használom, novemberben szinte nem is mentem vele.
A hátrányok:
- gyakorlatilag többet takarítom a kocsit, mint amennyit megyek vele, szóval az autóval való törődés/autó használat aránya elég rossz
- sokba kerül az is hogy áll az autó, arányaiban így sokkal drágább rá minden, mert ügye fizeted, de nem használod :) KGFB, súlyadó, stb...
- az olaj sokkal jobban lefolyik több nap alatt mintha csak fél-1 napig állna. Ilyenkor nekem nehezebben indul, ténleg érezni hogy az autó egy kicsit nehezebben tér magához... Nálam pl. ha sokáig áll a hidegben és megyek vele mondjuk 2-3 nap után, ha elkezdek fűteni szó szerint recsegnek a műanyagok a hőtágulástól (mondjuk ez egy 20 éves autó :P
Mivel nem mész vele, a fék valóban berozsdásodik, illetve nekem pl. a kormánynak is más a tapintása. A műanyag az állásban valahogy "ragadóssá" válik. Ha használom nincs ilyen gond, de ha áll 1-2 hétig, simán érezni lehet...
Ez még pont az a határ, ahol az állás nem okoz több problémát, mint a használat. Általában a kevés használatot, hosszú állást a gumik és a forgó-mozgó alkatrészek sínylik meg. A gumik kitörnek, ha sokáig egy pozícióban terhelik őket, a mozgó alkatrészek pedig szeretnek "összegyógyulni". Ilyen használat mellett különösen figyelni kell az alkatrészek időben megadott élettartamára. Sajnos gyakori, hogy ilyenkor is csak a kilométerteljesítményt nézi a tulajdonos, aztán 3-4 évig poshad a motor az olajteknőben, tizenpár éves autón a gyári gumik feszülnek, kis híján beleköt a fékfolyadék a fékrendszerbe és hasonló érdekességek történnek. Tessék szépen utánajárni, mekkora élettartamot adnak meg az alkatrészeknek (ez leginkább a vezérműszíjra és a gumiabroncsokra érvényes, a folyadékoknál vannak általános érvényű szabályok).
Ja, és arra kell figyelni, hogy az autó lehetőleg érje el az üzemi hőfokot és legyen is alkalmas kicsit működni ebben a tartományban. A ritka használat eleve több hidegen futást jelent (a sok hidegindítással romlik a hideg és meleg futás aránya), ha pedig ehhez még jön a téli idő és az alapjáraton tötymörgés városban, akkor meglehet, hogy a motor hónapokig nem is találkozik az üzemi hőfokkal, holott szüksége van rá, hogy néha jól meg legyen terhelve (például a motorolajban feloldott benzin ilyenkor tud elpárologni).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!