Hogyan működik egy tesztvezetés?
Odamész, jogsi, személyi, lefénymásolják.
Kitöltesz egy nyilatkozatot, hogy mindenért vállalod a felelősséget, KRESZ-t betartod, stb...
(itt változó van ahol teljes anyagi kártérítéssel tartozol, van ahol csak a casco önrész erejéig, sőt olyan is volt már hogy casco önrész, de max. 400e ft).
Szóval kitöltitek, utána van egy ún. vezetési teszt lap, amire rákerül hogy milyen időpontban melyik autót vitted el milyen rendszámmal. Ha később esetleg jönne a pax kép vagy valami, ez alapján fogják rád verni. Itt arra érdemes figyelni hogy a teszt lapra az elején és a végén is írják fel az időpontot, nehogy esetleg később kérdéses legyen (ha elfelejtik a végét ráírni az ciki lehet...)
Papírozás után irány az autó, a szalonos ember ül az anyós ülésen, te vezetsz. A szalonos jellemzően mondja az utat hogy merre menj, nem arra mész amerre te akarsz. A vezetés jellemzően 10-30 perc között van, szalon válogatja. Ha nem vagy komoly érdeklődő, akkor kb 10 perces lesz. Komoly vevő esetén nyílván engedik kicsit tovább is vezetgetni. Ez jellemzően azt jelenti, hogy 1-2 nagyobb háztömb körüli kör, persze attól is függ hol van a szalon.
Ennyi idő alatt nagyjából azt tudod megismerni kb. hogy gyorsul az autó, kb. milyen a futómű, a váltó, a kormány egyáltalán hogy érzed az egész autót, mennyire jön be.
Van ahol utána még kérik azt is, hogy töltsél ki egy "értékelő lapot" az autóval kapcsolatban, mi mennyire tetszett. 1-5 skálán kell értékelni különböző szempontok alapján. Van ahol utána még valami kis repi ajándékkal is megdobnak.
Nagyon szalon függő különben hogy hogy állnak az emberhez. Van ahol tök kultúráltak, jófejek, ha esetleg látszik hogy nem fogsz autót venni akkor is vevőként kezelnek (ami ügye a normális is lenne). Vannak bunkóbb szalonok, ahol ha látszik rajtad hogy úgysem fogsz venni, ugyan kivisznek tesztelni, de kiscit ott van a háttérben a "húzz innen" feeling...
Általában 3-4-5 tesztautó szokott lenni, azok közül lehet válogatni. Jellemzően mindegyik típusnál a főbb kategória képviselők közül van egy (sportosabb, családi, kombi, egyterű, terepjáró). Tehát nem úgy müxik hogy odamész és te megmondod mit akarsz vezetni, hanem ők mondják meg, hogy az 5 közül mit választhatsz. Ha esetleg friss jogsis vagy, de el akarod vinni a legbrutálabb gépet akkor lehet hogy finoman fogják közölni hogy azt most éppen más fogja vinni, szóval nem tudják odaadni neked, de cserébe van más :)
Azt még elfelejtettem hogy annyira nem hihetetlen. A szalonoknak ez megéri. Igazából olyan értelemben felelősségük nincsen, hogy mindent te viselsz. Egyedül a kopás és az üzemanyag, de ha megnézed mennyit költenek feleslegesen óriásplakátokra, akkor ez p*afüst ahhoz képest... Viszont jó marketing értékkel bír, mert ha a kocsi jó, akkor nagyon meg tudja győzni az embert...
Az más kérdés hogy én szalon új autót sohasem vennék, de vannak akik igen :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!