Miért gyengébb a dízel autók motorféke, mint a benzineseké?
Honnan tudod, hogy körülbelül ugyanolyan a váltókiosztás? De ha még nagyjából ugyanolyan is: a dízelek végáttétele hosszabb, mint a benzineseké, vagyis hiába van körülbelül ugyanolyan áttételt biztosító fokozatban a váltó, az összáttétel hosszabb, a motorfék gyengébb.
Egyébként pedig a dízelek motorféke erősebb, mint a benzineseké, mert a nagy sűrítés miatt több munkát emészt fel a levegő pumpálása. Viszont egy "valamilyen" 1.4-es benzinest egy "másmilyen" 1.6-os turbódízellel összehasonlítani minden, csak nem megalapozott dolog. Könnyen lehet, hogy az 1.4-es benzines autónak nagyobb volt a gördülési ellenállása és a légellenállása, megeshet, hogy a turbódízel motor súrlódási veszteségei kisebbek voltak, mert pár generációval újabb volt... Millió meg egy oka lehet a különbségnek, nem csak az, hogy a motorfék mennyire erős. Ha a két motor ugyanolyan karosszériában, ugyanolyan tömegű autóban lenne, illetve megegyezne a lökettérfogatuk és csak a munkafolyamatban lenne eltérés, akkor lehetne ilyen módon különbséget tenni köztük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!