Milyen üzemanyag csökkentő megoldások léteznek?
Üzemanyagcsökkentő megoldás? Megfúrod a tankot, oszt' elfolyik mind. Ennél gyorsabb és egyszerűbb nincs.
Egyébként pedig az autó gyári keverékképzését nem érdemes bántani. Ha elektronikus befecskendezője van, akkor nem is nagyon tudod és a gyárinál jobb beállítást aligha érhetnél el - esetleg olyan áron, hogy onnantól kezdve 60 km/h a végsebesség, a kipufogószelepek pedig rendszeresen szétégnek. Persze ehhez az kell, hogy a gyári beállításokkal fusson az autó, vagyis a tuningboxok, szomszéd Józsi által kitalált "kitámasszuk a nyomáshatároló jeladóját, oszt' megy 160-at a Swift!" megoldások kikerüljenek belőle.
Bármily' hihetetlen, de már elindulás előtt meg tudod kezdeni az üzemanyaggal történő spórolást. Először is el kell döntened, hogy tényleg muszáj-e autóval menned. Én elhiszem, hogy nagyon kényelmes a 200 m-re található boltig kocsival elgurulni, de lehet, hogy nem éri meg. Városban jellemzően sokkal több mindent lehet gyalog vagy tömegközlekedéssel elérni, mint hinné az ember. Csak ugye nem biztos, hogy ez olyan kényelmes és mobil, mint saját autóban égetni a benzint.
Az útvonaltervezéssel is lehet spórolni: ha messzire mész, érdemes olyan utat választani, ahol kevés a városi szakasz, mert ott rengeteget eszik az autó. A guminyomás beállítása is indulás előtti feladat és sokat hoz a konyhára, illetve sokat jelenthet a feleslegesen fenn hagyott tetőcsomagtartó, jól kinéző, de rossz légellenállású hátsó légterelő leszerelése, csomagtartóban "majd egyszer jó lesz" jeligével évek óta szunnyadó almásláda/krokodilemelő/bármi egyéb szemét kipakolása. Volt már szerencsém olyan autóhoz, amiből 30 kg-nyi felesleges motyó került ki, pedig nem is volt tele. A tömeg csökkenésének hatásait pedig ugye nem kell magyaráznom.
Vezetés közben érdemes először is arra törekedni, hogy a motor minél hamarabb elérje az üzemi hőfokot. Vagyis a rossz termosztátot azonnal cserélni kell, a hibás hőgomba miatt direktre kötött ventillátor sem maradhat sokáig és a fél órás alapjáraton melegítést is el kell felejteni. Üzemmelegen ugyanis kevesebbet fogyaszt az autó. Ha már bemelegedett, akkor óvatosan kell kezelni a gázt, a maximális fordulatszám harmadáig-feléig kell csak húzatni a motort és motorfékkel kell lassítani, ahol csak tudsz. Ezekkel is sokat nyersz, mert motorféküzemben nem fogyaszt a motor. Hosszabb várakozásnál érdemes leállítani a motort és úgy általában kerülni kell a hirtelen gyorsításokat és lassításokat. Nagyjából ennyi.
A legtöbb autó fogyasztása 40-50 Km/h-nál a legkisebb. Ennél nagyobb sebességnél főként a légellenállás drasztikus növekedése miatt nagyobb erőt kell kifejtenie a motornak a haladáshoz.
Itt egy grafikon is a különböző motorral felszerelt autók fogyasztásáról Km/h-ra lebontva: [link]
Én az 1.1-es Peugeot 206-al 4,8-ra vittem le a fogyasztást vegyes használatban a gyári 6,5 helyett (város és országút is volt benne). Csak tudni kell a lényegét. Én is hónapokig próbálgattam, mire sikerült elérnem, ezt a 4.8-as átlagot. Ne hidd hogy egyszerre menni fog. Mint minden mást ezt is gyakorolni kell, mert kezdetben nem fogsz tudni egyszerre mindenre odafigyelni. A legfontosabb hogy minél kevesebbet fékezz. Inkább épphogy gurulj el a kanyarig vagy váltogass vissza és motorfékkel fékezz, mert úgy szinte 0 az autó fogyasztása. Illetve a fényszórókat és a zene bömböltetését is hanyagoljuk ha nem muszáj, mert a megnövekedett áramellátás miatt több munkát kell végeznie a generátornak, ezért ez is okozhat fogyasztásnövekedést. Még sorolhatnám a trükköket, de inkább olvasd el ezt ha érdekel:
Előző:
"A legtöbb autó fogyasztása 40-50 Km/h-nál a legkisebb."
Ezt a marhaságot honnan szedted??!
Röviden a lényeg hogy úgy vezess, hogy sosem kelljen a gáz vagy fékpedálhoz érned :)
- motorfék: rövidebb utat tesz meg a kocsi, de 0 fogyi
- üresben gurulás: nagyobb távot tesz meg a kocsi, de csak alapjárati fogyi van, ami minimális
Az aktuális helyzet függvényében kell eldönteni hogy melyik megoldást választod. ha már messziről látod a piros lámpát, kicsi motorfék, majd ki üres és onnan hosszabb távon gurul, hamarabb enged el a gázt, vagyis kevesebbet fogyaszt az autó.
Lejtőn lefele és határozatlan helyzetben (mentő, előtted balf*kodnak, piros túl közel van) sose gurulunk üresben! (hivatalosan egyébként sem!).
Nekem már vannak olyan lámpaciklusok amiket tudok fejből, és tudok úgy vezetni hogy mindenki más aki velem jön át az első lámpán meg kell állnia, viszont én repülőrajtból tudok indulni :P
Ha dugó van, akkor próbáld meg elkerülni.
Ezt a marhaságot innen szedtem:
Válasszuk meg az optimális sebességet, és próbáljuk megtartani azt
Téved, aki azt hiszi, hogy a nagyon lassan haladó jármű kevesebbet fogyaszt. Ha az üzemanyag fogyasztást megtett útra vetítjük, járműtől függően kb. 30-70 km/órás sebességek között kapjuk a legkisebb értékeket. Ez alatt is több a fogyasztás - hiszen alig haladunk -, ill. e felett érthető módon a sebességet emelve a fogyasztás is emelkedik.
És íme a grafikon hozzá, amit már az előző válaszomban is belinkeltem: [link]
A grafikonon különböző felépítményű gépkocsik különböző motorokkal ellátott modelljeinek fogyasztását láthatjuk a sebességtől függően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!