Melyik a jobb az autóknál? Kevesebb súly+ gyengébb motor, vagy nehezebb +erősebb motor? Mik az előnyök és hátrányok (a fogyasztáson kívül)?
Mindegyik megcsúszik, és egyik sem.
Nagyobb autón szélesebb gumik vannak általában amelyeknek nagyobb a tapadó felülete.
Okosan kell közlekedni és nem csúszik meg egyik sem. Ha meg vagány az ember, lehet alatta bármilyen kocsi...
Nagy súly és erős motor hozzá a nyerő.
Hátrányát sosem éreztem viszont osztályon felüli stabilitást ad.
Hegyi szerpentinen lakom és két telet is végigautóztam egy SL500-zal aminek remek a súlyelosztása , szenzációs élményekkel gazdagodtam !
A kabriók eleve nehezebbek és jobb az úttartásuk az erősített kasztni,dupla küszöbök etc. okán.
Több mint 10 évig volt Audim (2.6V6), - igazi élmény volt!
Avantgarde sportfutóművel,225/17 gumikkal - mint egy sínautó!
:D
A mai modern, fémtetejű kabriók szerintem nem jók. Nehezek és csak óriási jóindulattal lehet sportosnak nevezni őket.
Én a kevesebb súly - gyengébb motor híve vagyok.
Ha még ehhez hozzáveszed azt, hogy kabrió is legyen, akkor eljutsz a Caterham Sevenhez. :)
mindkettőnek van előnye és hátránya is... de ha a kanyarodást, stabilitásat nemis nézzük, csak gyorsulást, végsebességet, akkor általánosságban elmondható, hogy kb 100-120-ig a súly/teljesítmény arány a mérvadó, a légellenálás kevésbé játszik szerepet. Nagyobb sebességeknél viszont egy nagyobb teljesítményű autó jobban megy, még ha a súly/teljesítmény aránya rosszabb is egy nála kisebb teljesítményű autónál, mivel a légellenállási erő növekedése a sebesség négyzetével arányos. Így nagyobb sebességeknél az autó súlya kevesebbet számít, a motor teljesítményének (vonóerejének) nagy része a légellenállás leküzdésére forditódik. Ez szépen látszik is amúgy, ha a vonóerők, és az autóra ható ellenállás erők arányát ábrázoljuk grafikonon... Konkrét példa:
-honda s2000:
1260 kg, 240 lóerő -> kb 200 lóerő/tonna
gyorsulás 0-100: 6,2 s, végsebesség: 240 km/h
-BMW (e38) 740i:
1790 kg, 286 lóerő -> kb 160 lóerő/tonna
gyorsulás 0-100: 6,9 s, végsebesség: 250 km/h (korlátozva)
látható, hogy a honda s2000 valóban jobban gyorsul 100-ig, talán 120-130-ig is, a súly/le aránynak köszönhetően, de mégis a hetes bmw végsebessége 10 km/h-val nagyobb, de ha nem lenne korlátozva talán még 20-al is nagyob lenne, annak ellenére, hogy másfélszer olyan nehéz(+600kg) és a suly teljesitmény aránya 20%-al rosszabb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!