Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyenek a nyomas viszonyok...

Milyenek a nyomas viszonyok egy Negyutemu Szivo Otttomotor forgattyushazaban?

Figyelt kérdés
Nekem azt mondtak hogy ha minden rendben akkor Vakumnak kell lennie a forgattyushazban. De nem ertem hogyan mikepp lehetseges...mert amiket javitok kisgepek azoknak igen is vakum van a forgattyushazaban ha minden oke.

2011. nov. 24. 09:02
 1/5 anonim ***** válasza:
2 üteműnél van vakuum a forgattyús házban.
2011. nov. 24. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
En azt ertem mert a dugattyu ala sziv a ketutemu...de hogyan lehetseges a 4utemu eseteben? Azt ertem hogy a szivoroki vakum megjelenik mint kartergaz elszivo de e dugattyu mozgasabol adodoan egy pulzalo jelenseget kellene kapni. Es ha hengerfej tomitessel bajvan akkor mar nincs vakum hanem szabalyosan nyomas ala kerul a forgattyushaz pedig a szivotorokban jelentkezo vakum akkor is megvan maximum kisebb es akkor a forgattyushazbol is sziv.
2011. nov. 24. 09:44
 3/5 anonim ***** válasza:

A neten találsz róla szakirodalmat. Én ilyenkor nem is szoktam magyarul keresni, angolul sokkal egyszerűbb. Ha jól emlékszem te angol nyelvterületen élsz, szóval nem lehet nagy gond.


[link]


Ez mondjuk valami Detroit Diesel kézikönyvéből van, itt a nyomásértékek is megvannak, gondolom hibakereséshez. Nem gondoltam volna hogy vákuum lenne a 4T-eknél, a tippem alacsony nyomás lett volna. Lehet azokban a kisgépekben olyan pontos illesztéseket használnak, hogy nem jut le nyomás a gyűrűk mellett, a kisméretű forgattyúsházban pedig a szívótorok minimális vákuumától alakul ki szintén vákuum. Egy hengernél biztosan van pulzálás, több esetén kiegyenlítődhet (ha nem együtt mozognak a dugattyúk).

Ez volt az első találat "cranckcase pressure" szavakra, biztosan van részletesebb is.

2011. nov. 24. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Bár alaposabban belegondolva ha a forgattyúsház össze van kötve a szívótorokkal, az pedig ugye a külvilággal, akkor az elég rendesen tompítana bármiféle nyomáslengést.

Azt hiszem elő kéne keresni az egyetemi jegyzeteket.. :)

2011. nov. 24. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Koszonom Valaszod de nagyon kivancsi Allatfajta vagyok.

Olvastam rola es irtak tobb forumon is hogy az Amerika autoknal egy Nepbetegseg a vakum a forgattyushazban mivel elszivja az olajat a szimmeringektol es azok szarazon mennek tonkre. Arrol is olvastam hogy a versenyautokban kulon szivattyu helyezi nyomas ala a forgattyushazat, hogy sureteskor kisebb legyen a gyuruk melett a veszteseg. Osszesegeben csak azt latom elkepzelhetonek hogy a szivotorki vakum elegendo ennek fenntartasahoz...de hogyan? Mivel suriteskor a dugattyu felfele halad de a gyuruk melett nagynyomasu gaz aramlik le...lefele jovet meg a kipufogogaz is jon vele kiveve szivaskor... vagyis a 2 fordulat 3/4 reszeben nagyobb a nyomas a dugattyu felett mint alatt...es mint tudjuk a szivotorokban a vakum Max -1 lehetne de hat annak kozeleben sincs mert ugye ez csak elmelet...mig a dugattyu felett 6-8 bar nyomas az teljesen rendben van. Meg ha vakum van akkor ugye a szimmeringek sem tomitenek megfeleloen esetleg mellette poprt szivhat...na ezeket nem ertem.

2011. nov. 25. 10:43

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!