Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezetéstechnikai trénig, de...

Vezetéstechnikai trénig, de hol? Tapasztalatokat kérek szépen!

Figyelt kérdés

Férjemmel fél éve van jogosítványunk és szeretném, meglepni Őt karácsonykor egy vezetéstechnikai tréninggel. Max 20.000 Ft-ig lenne jó, és olyat keresek, ami nem csoportos, amiben van vizes útszakasz, csúszós út, vízoszlop, hirtelen felbukkanó akadály kikerülése, Blokkoló fékezés, stb.. Ami tehát hasznos ha az ember megtapasztalja és tudja hogy reagál a kocsija az aktuális akadályra.

Ki melyik céget ajánlja és hogyan lehet itt "ajándékutalványt" venni, vagy hogyan lehetne egy ilyen tréninget ajándékba adni? :)



2011. nov. 21. 11:45
 1/5 anonim ***** válasza:

Szia!

Engem is érdekel a dolog, így pont most néztem szét a neten. A tanfolyamok többsége 50 000Ft felett van, ami eléggé húzós szerintem.

Találtam egy jónak tűnő helyet:

[link]

Ha ezért az árért tényleg azt kapod, amit írnak, akkor szerintem nagyon megéri. Lehet, érdemes lenne felvenni velük a kapcsolatot.

Biztos vagyok benne, meg tudsz majd egyezni velük, hogy a férjed ajándék formájába kaphassa. Max becsomagolsz neki egy szórólapot karácsonyra :)

2011. nov. 21. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Most olvasom lent, hogy ajándékutalvány is van.
2011. nov. 21. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Nekem is kb. fél éves volt a jogsim, amikor voltam az autóklub vez. tech. tréning pályáján (Berda J. utca).


A tapasztalataim a következők voltak:

Mi nagyon nagyon sokan voltunk (kb 3 csoport, egy csoportban kb 10 autó), vetésforgóban. Így egy gyakorlatot kb 3-4* tudtál megcsinálni. Reggel 10-tól 14-ig voltunk ott. Ahhoz képest hogy viszonylag kevés időt tölttünk a pályán, én nagyon elfáradtam. Fárasztó odafigyelni, folyamatosan próbálni javítani. Jobb lett volna persze ha kevesebben vagyunk, mindegy. Így legalább olcsóbb volt :P


A képzés elvileg egy elméleti bevezetővel kezdődött volna, ez sajnos elmaradt, nagyon hiányoltam.


Először csak sima fékezés, sima úton.

Utána fékezés csúszós úton.

Akadály (vízoszlop) kikerülése egyik irányból, majd másik irányból csúszós úton persze

Utána szlalom jellegű S kerülés két vízoszlopot, csúszós úton


A végén pedig rántópad, elrántja a kocsi seggét, hozd vissza, a végén a vízoszlop kikerülése, mindez csúszós úton


Egy instruktor volt, ő kezelte a pályát, mindegyik autóban rádió. Az instruktor rádión adta az utasításokat: jöhetsz, mit szúrtál el, mit kellett volna másképp. MIvel nagyon feszített volt a tempó, egy embernek túl sokat nem tudott mondani, csak nagyon alap dolgokat.


Az 1 napos képzés pontosan arra volt elég, hogy megtudd, mit nem tudsz. De ettől még valós helyzetben hirtelen sajnos nem tudod alkalmazni az itt tanultakat, mert:


A pályán eleve kis sebességgel csinálod a feladatokat (30-35-el, ezt úgyis mondja az instruktor hogy gyorsabban, lassabban menj rá...) és készülsz rá. Még ígyis nehéz megcsinálni hogy készülsz rá. Ha pedig váratlanul ér és mondjuk 50el mész, totál esélytelen. Én egyszer rámentem a pályára nagyobb tempóval (kb 40-el) úgy megpörgött mint a szél, csak úgy lestem. Mire felfogtam, már egy helyben állt az autó lefulladt motorral.


Szóval ez így egy gyakorlás után nem megy. Kb. havonta egyszer el kéne végezni a tréninget, és utána alakulnának ki azok a valós reflexek, hogy ténleg bármikor bármilyen helyzetben, ott azonnal tudd alkalmazni. Ugyanis a tika dolognak, hogy mikor felfogod hogy csúszik az autó, már késő :) Nagyon gyorsan kell reagálni. Ha 1 mp-el később csinálsz bármit, már vége, esélytelen helyre hozni... Tehát csak reflexből van esély helyesen cselekedni. A reflex kialakítása viszont sok idő és gyakorlás, egy alkalomtól nem lesz reflex-szerű.


Tehát azt senki ne várja, hogy innentől kezdve tutira nem lesz gond, mert elvégzett egyszer egy tréninget.


A tréning pozitív hozadéka:

- itt érted meg mit is jelent az, hogy elindul a kocsi és absz. irányíthatatlan, és még kis seb.nél is milyen elképesztő erők vannak. Jó egyszer kétszer átélni hogy még kis seb.nél is olyan gyorsan történnek az események amiket nem tudsz igazán lereagálni.


- jobban benned lesz az, hogy csúszós úton inkább lassabban haladsz, igyekszel jobban figyelni, mert tudod hogy úgysem tudsz semmit tenni :)


- ha csúszik az autó, egyetlen dolgot tudsz tenni (viccen kívül): mindent elengedsz. Ha mégis kormányozni kéne, csak egészen kicsit kellene, de igazából ott reflexszerűen úgyis elrántanád a kormányt. Namost ez is rossz. Akkor inkább csússzon előre a kocsi, és le van tojva, jobb mintha megpörög. Szóval felemeled a kezed, lábad és majd lesz valami :) Sok gyakorlással persze lehet itt mindenfélét trükközni, de ahhoz reflexből kéne jönnie a dolgoknak.


Egyszer 20e-t megér, de inkább "mókaként" tekintsetek rá, mintsem úgy, hogy most aztán életetek végéig soha nem lehet gond a jeges úton.


Más:


Sok vezető nem tud vészfékezni, és erre sokkal többször lenne szükség mint az év kb 10 napján előforduló jeges úton történő vészfékezésre. Évente viszonylag kevés baleset történk abból, hogy valaki alatt megcsúszik az autó, és jelentősebben megtörné a másikat. Apróbb koccok persze vannak, de mégsem ugyanaz mint amikor totálra törik a kocsit a száraz úton.


Van egy másik tréning cég, aki vészhelyzeti szitukat gyakoroltat szimulátoron (nagyon nagoyn élethű és nagyon nagyon jó szituk vannak benne), illetve a sima száraz/vizes úton való vészfékezést gyakoroltatják. Az ő képzésükön még nem voltam, csak a szimuláturokat próbálhattam ki. Életbeli szempontból az ő képzésük sokkal inkább hasznosítható a gyakorlatban. Olyan szituk vannak, amik naponta előfordulhatnak, és bele sem gondolnak az emberek (zebrán gyalogos eléd lép, holttérből felbukkanó motoros, stb...)... Akik voltak előttem a szimultárban összesen kb 1-2 feladatot csináltak meg hibátlanul a sokból :) a többi jellemzően halállal végződött...


Elgondolkodtató volt, sokszor még mindig bennem van. Amikor szimulátorban elütsz valakit a zebrán, és betörik a szélvédő azért az eléggé beleég az ember tudatába. Azzal együtt hogy tudod hogy szimulátor, de nagyon élethű, átértékeled a világot és a közlekedést, utána igyekszel sokkal jobban figyelni ezekre. És ezek nem csak évi 10 napon jönnek elő, hanem az év 365 napjából kb. 365 alkalommal.


Tehát ha valóban használható tudást szeretnétek kapni, inkább talán őket ajánlanám:

[link]


árakat nem tudok, én ingyen próbálhattam ki a szimulátort, de gondoldom hogy el fogok menni egy fizetős képzésre.

2011. nov. 22. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hosszas válaszokat és tapasztalatokat. Most a leírt helyeket érdeklődtem mailban, remélem válaszolnak és találok egy jót.

Azon gondolkoztam még, hogy hogyan lenne értelme, hiszen közös kocsink van a Férjemmel és a jogsit is egyszerre csináltuk. Egyenlőre viszont Neki vennék egy ilyen tréninget, aztán majd megmondja, hogy van-e értelme és akkor én is elmennék, de nem tudom, Ő szívesen menne-e egyedül, mert én pl nem akarnék elsőként egyedül elmenni egy ilyen helyre. De egy kocsival ketten is mehetnénk??

2011. nov. 22. 09:44
 5/5 anonim ***** válasza:

Kisérőként simán mehetsz vele, akkor látni fogod élőben milyen is ez, hogy működik. Mehettek ketten egy autóval, szerintem nincsen akadálya...


Igyekeztem kihangsúlyozni, de mégegyszer:

A két tréning amiket írtam, nem azonosak, teljesen másra készítenek fel, tehát ez nem olyan, hogyha "az olcsóbb akkor azt választom...". Azt kell választani amelyiket cisnálni akarod...

2011. nov. 22. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!