Jogosítvánnyal mi lesz?
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek "örökölhető" a vezetési érzék? Lehet olyan, hogy valakinek valamelyik szülője, vagy akár mindkettő életében nem vezetett, nem lett meg a jogsija, és így a gyereknek sem lesz? Vagy ennek nincs köze ehhez?
Már 2 éve csinálom a jogsit, ráment 300ezer forint, 3-szor buktam forgalomból. Egyszerűen nem megy. Maga a vezetés megy, tudom kezelni a kocsit, nem görcsölök, de mindig elbukom ugyanazt az egy dolgot: nem tudok sávot váltani. Nem tudom, mikor kell húzni a kormányt, mikor kell gyorsítani, vagy épp lassítani. A nyáron lejár a KRESZ-em, és ha addig nem lesz meg a jogsim, kezdhetem elölről az egészet :(
Nagyon ki vagyok borulva, szerintetek mi legyen?
A véleményem a következő:
A vezetéshez kell némi érzék, reflexek, stb. Nem véletlen az, hogy csak nagyon kevés, nagyon tehetséges emberből lesz F1-es versenyző. Igaz a képességeiket ők is edzik, de valamennyi veleszelütettt tulajdonság van és kell is.
Azonban az utcai vezetéshez alapvetően bőven elég az, ami nagyjából mindenkinek megvan, nem kellenek különleges képességek.
Ettől függetlenül még igaz az, hogy mindenki másképp tanul, mindenkinek más mennyiségű órára van szüksége. Külföldön pl. ezt úgy csinálják hogy a delikvenst beültetik egy egyszerű szimulátorba, és 10 perc alatt felmérik a képességeit, majd közlik vele, hogy neki ennyi óra kell majd várhatóan, ez kb. ennyibe fog kerülni...
Az előírt minimális 30 óra (összesen) sokaknak nem elég, jellemzőbb a 40-50 óra, inkább azt mondanám ez az átlag.
Az hogy 300e ft-ot toltál bele, semmit nem jelent, mert ha Te mondjuk 10e ft-ért veszel egy órát, más meg mondjuk 1e-ért, akkor nyílván az vezetett többet aki 1e-ért csinálta. Tehát azt írd inkább le hogy ez hány óra volt? Saccra mondjuk olyan 100 körül, ami azért valóban nem kevés.
Ha rossz a tanárod, akkor vezethetsz akár még 1000 órát is, akkor sem fogsz megtanulni rendesen vezetni. Tudni kellene hogy milyen az oktatód? Ha rossz, ne gondolkozz, válts! Az autóvezetésben az oktató személye nagyon nagyon fontos, talán a legfontosabb!
Azt nehezen hiszem el, hogy csak a sávváltások miatt buktál eddig. Szóval miért is volt az a 3 bukás?
Sávváltás:
Az egész vezetés kulcsa és titka az, hogy előre kell gondolkodni, mint a sakkban. Nem akkor kell dönteni hirtelen amikor már benne vagy a szituban, hanem előre. Pl. ha tudod hogy megszűnik a sáv, akkor nem mész el a végéig, majd akkor próbálsz kétségbeesetten átsorolni valahogy, mert így soha nem fog sikerülni!
Látod a tábla alapján, vagy az úton hogy meg fog szűnni a sávod. Már dobod is ki az indexet gondolkodás nélkül, nézed a tükröt oldalt, holttér ellenőrzés, és szépen eltekered finoman a kormányt, és tartott gázon haladsz. Amikor átértél a másik sávba, index vissza. Nagyjából ennyi.
Az oktatóm nekem annak idején úgy tanította:
"Finomat tekered a kormányt, és hagyod hogy a kocsi "magától" "átfolyjon" a másik sávba. Ennyi az egész.
Akkor kell gázt adni vagy lassítani ha bármelyi kocsihoz (előtted haladó, mögötted haladó) túl közel kerülnél. De ezt megint csak jobb esetben nem akkor döntöd el amikor már mész át a másik sávba, hanem előtte. Látod a tükörből hogy ugyan van hely, de nem túl nagy, és ráadásul aki elé be akarsz sorolni kcisit gyorsabban jön, mint te. Ekkor már tudod előre, hogy majd amikor eltekerted a kormányt, gázt is kell adni, mert különben nem fogsz beférni...
De előre kell gondolkodni! Te még nem tudsz hirtelen sávot váltani (ne is akarj) csak ha előre felkészülsz rá.
Mi legyen? Hát ez:
Jó az oktatód?
Tudsz egyfolytában 60-90 percet figyelni a vezetésre? Az is lehet baj, hogy egyszerűen elfárad az agyad. Vezetni nagyon fárasztó. Ha ez a gond, vezessetek egyszerre csak egy órát.
Pszichológia: kergesd el a negatív gondolatokat. Csak a feladatra figyelj, arra pedig 200%osan, más ne érdekeljen!
Nyárig bőven meg lehet...
Nem lehet amúgy hogy eddig túlságosan ellazáztad?
Anélkül hogy ismernélek szerintem az összes felsorolt tényező benne van, és ha mindegyiknek csak 10%ot adok, már sok :) A sok kicsiből simán kijön a 100 óra vezetés.
hát öröklés nem tudom, de anyum szülei nem tudtak/tudnak vezetni, de anyu tud, és nem is rosszul.
apa anyja nem tud, apa apja tud, még anno lánctalpason is volt, szóval érezte a dolgot.
apának B, C, D, E jogsija van, igaz nem dolgozik velük, csak dolgozott, de tud vezetni nagyon is jól.
nekem még csak B-m van, de mihelyst betöltöma 18-at megyek C-re.
DE!
anya ha utánfutót kell huzni, már attól a falnak megy, pedig lett neki tanitva rendesen, én meg magamtól tanultam meg szinte vezetni, utánfutóval jól tolatok, forgózsámolyos póttal(traktor után) viszonylag jól megy, igaz az nem olyan egyszerű..
szóval lehet hogy van az öröklésbe is valami...
a sávváltás meg nem nehéz dolog. Index, hátranéz(asszem kellett de az életben csak a tükör-nekem)aztán ha szabad az út akkor mész, ha nem akkor meg maradsz a sávodban addig amíg be nem férsz vagy engednek
Rőviden nem!
Max a színtévesztés vagy ilyenek örökölhetők ami bejátszhat. Aki vezetni akar és igazán kar az megtanulja.
Ilyenkor szoktak oktatót váltani mert egy másik oktató más szisztémával oktathat,máshogy magyaráz stb.
Ha Afrikában a képzetlen rétinégerek meg tudnak tanulni vezetni akkor nem lehet nagy ördöngősség.
köszönöm a kedves, és biztató, illetve építő jellegű kommenteket :)
igyekszem pár kérdésre válaszolni, amire még emlékszem.
3-szor buktam, igen, és mind a három sávváltás miatt. Akár hihető, akár nem :)
11 kötelező órát vettem, és 40 akárhányat pluszba. Nem mondanám viszont, hogy ellazáztam, nem vagyok egy felelőtlen típus, sőt, felelősségteljesen veszek minden feladatot, próbálok precíz lenni. És nem vagyok az a fajta ember, aki lehúzza a szüleit, elpocsékolja a pénzt semmi dolgokra, spórolós vagyok, próbálok diákmunkával besegíteni a háztartásba. Erről így ennyit.
Meg fogom fogadni a tanácsokat, oktatót fogok váltani, illetve gyakorolni fogom a sávváltást, mivel már tényleg csak az nem megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!