Most hogy drágább a gázolaj a benzinnél így a használt dízelautók ára csökken?
# 3/4
Ezt levezetnéd nekem is?
Ugyanis:
- A dízel többe kerül
- A dízel szervízköltsége jóval magasabb
- A gázolaj mostmár drágább is, mint a benzin
- A dízel NEM tud annyi km-t menni, mint a benzines, max ha szívódízel, az meg manapság már ritka, mint a fehér holló és a teljesítménye is sz@r
A dízel egyetlen előnye, hogy kb. 15%-al kevesebbet fogyaszt, mint az azonos motorméretű benzines. És ennyi, ki is fújt. Akkor miért éri meg?
Itt most nem volt szó szervizköltségekről, hanem arról, hogy a kérdező megijedt, hogy a pár éve vásárolt dízel autó akkor még megérte nekik, de most már az dízelár emelkedése miatt nem. Tehát mégegyszer: pár éve még megérte dízelt venni az ő használatára, azért vett dízelt. Na most: 2 éve kb 300Ft volt a dízel és a benzin is egyenlően. Egy alsóközép autó dízelből kb 5-öt, benzinből 7-et eszik. Tehát üzemanyagköltség 2 éve dízelből: 5x300=1500FT
benzinből:
7x300=2100Ft A kettő közt 600 ft különbség van.
Üzemanyagköltség ma dízelből:
5x420=2100FT
benzintől:
7x400=2800Ft
A kettő közt 700Ft különbség lett! HOPPÁCSKA:)
Tehát hiába emelkedett a dízel a benzin fölé, ma még jobban megéri a dízel a benzinhez képest, mint pár éve amikor egyenlően 300Ft volt az áruk.
"
Normálisan kell használni
"
Hát ja csak Mo. pont arról híres hogy az emberek nem éppen gondos gazdáik az autóiknak. Lsd. az itt a GYK-n is időről időre felmerülő kérdések. Én is naponta olyan jeleneteket látok, hogy csak lesek. Beülnek 4en a kocsiba, indít, a motor még magához sem tért, már kapcsolja a rükit, aztán persze padlógáz... Nem azt mondom hogy 10 percig kell melegíteni, de egy fél - 1 percet azért hagyja járni, legalább az olajat felkapja... Turbó dízelnél meg ügye a leállítás is sarkallatos pont...
Meg a " 100e km-t kibír-e a kocsi olajcsere nélkül, mert úgyis csak eladni akarom utána...." kérdések...
Te olvasod saját magad néha?
Ezt írtad:
"most még jobban megéri dízelt venni, mint 1-2 éve,"
Utána meg ezt:
" Itt most nem volt szó szervizköltségekről"
Hogy a viharba ne?! Egy autó nem benzinből vagy gázolajból áll, hogy menj vele! Abszolut tervezhető szervízköltségből áll!
A számolásod meg ott bukik de hatalmasat, hogy:
- Spórolsz 100 km-en 700 forintot. Oké. Viszont egy új alsó katos dízel 700.000 - 1.000.000 forinttal drágább, mint egy tök ugyan olyan benzines. Ergo 100.000 km-en hozod be a vételár-különbséget, ami közröhej. Akkor vegyél gyári gázost, azzal visszajön 30-40e km alatt is....
- "Ez baromság, hogy nem megy el annyi km-t a dízel! Normálisan kell használni, és ugyanúgy képes arra a 3-4 száz ezer km-re, mint a régiek." - hogyne, a motorja el. Csak épp 150-200e környékén vehetsz bele egy új turbót, ami jelen pillanatban egy alsó katos kis dízelnél egy felújított (ami vagy jó vagy nem) kiló körül van, egy új pedig 150-300e között. A turbódízelek egyéb rendszereiről nem is beszélve, amik méregdrágán javíthatók szemben egy egyszerű 16 szelepes benzinesekkel.
Szóval egy szó mint 100, nem csak a benzinárat kéne figyelembe venni, hanem az autó TELJES FENNTARTÁSI KÖLTSÉGÉT, mert az jelenleg egy dízelnél DRÁGÁBB a teljes élettartamra vetítve, mint egy benzines autónál. Annak nem drágább fenntartani egy dízel autót, aki 3-4 év után eladja - aki viszont 3 évente tud venni új autót azt nem érdekli a benzinár...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!