Melyik a legmegbízhatóbb, leginkább tartós automata
váltó? Úgy értem, milyen autókban van ilyen? Lehetőleg
dízeles legyen.
tartósságában nem lehet márkák között különbséget tenni.
Illetve de: A DSG váltóval többet kell foglalkozni, mert ott más úton történik az erőátvitel.
A régi nyomatékváltó pedig mind1, hogy OPEL vagy VW, ugyanaz a szerkezet, főleg, hogy nem ők gyártják hanem egy külső márka pl.: Bosch.
A régi váltóknál gyakorlatilag csak olajat kell cserélni,az újabbnál (DSG) a tárcsákat is kell, ha már csúszik.
2011. nov. 6. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
Előző vagyok: Az hogy dizel, vagy benzines autóról van szó, nem számit, főleg autómata váltónál nincs jelentősége.
2011. nov. 6. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
3/12 A kérdező kommentje:
Midegyik automata váltónál kell időnként cserélni olajat és szűrőt is, ezt tudom. A DSG egy duplakuplungos szerkezet, szemben a hagyományos, bolygóműves automatával.
Kb. 10 éves, TDI-motoros autót keresek, automatával, de a Tiptronicnak nincs vmi jó híre, a korábbi 4 gangos automatákról pedig még nem hallottam e szempontból.
VW cégcsoportból az 1.9 PD TDI motort ajánlom, nagyon erős, keveset fogyaszt. A tiptronicot nem ismerem sajnos, és DSG még nem volt 10 éve. Tehát marad a hagyományos, ami viszont volt 2002 es passatban.
2011. nov. 6. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
Nekem Subaru 1.7-esem volt 10 évig, semmit nem kellett csinálni vele és nem volt gondom vele!Pedig 22 éves volt mikor lecseréltem, azóta is hiányzik, jobb javíttattam volna meg a kasznit!
2011. nov. 6. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
Hagyományos hidrokuplungos bolygóműves a legmegbízhatóbb. Ahol már befigyel az elektronika,és/ vagy robotváltós ,tiptronic, dsg az romlékony kényes, állítgatni kell és 100ezer alatt rá sem néznek a szervizek.
2011. nov. 6. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
7/12 A kérdező kommentje:
Aham, köszi! Tehát a "hagyományos", 4 sebességes, bolygóműves a legtartósabb, h jól értelmezem..
Igy van egyszeru mint a Faek es a legtobb esetben tokeletesen mukodik. Nekem van egy es 261E KM van benne. Amikor megvettem eleg furcsa dolgokat csinalt, rangatott nem akart szetkapcsolni a kuplung. Egy olajcsere szurovel persze jol felmelegitettem elotte es Lass csodat TOKELETESEN mukodik.
2011. nov. 7. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
9/12 anonim válasza:
Igen, az olaj az lfa és az omega, csak a gyárilag előírtat, pontosan szintet figyelni, bár ha jól van összerakva a szimering és a tömítés nem szabad eresztenie.
Nem szabad égett szagának lenni, ha ragacsos, már régen rossz. Tapasztalatom szerint két dologgal lehet kinyírni az ilyen váltókat: ha vontatsz vele és ha hegymenetben előzésben rángatós váltásra "kényszeríted". Érezni kell meddig ízlik neki, és nem szabad tovább nyomni, még ha a motor bírná is.
2011. dec. 7. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
A vontatas nem maganak a valtonak lenne a halala hanem a Nyomatek Atalakitonak(sokan Citromkent hivatkoznak ra) mert tulajdonkeppen egy ilyen valto(Traktorokban a szorzo rendszer egyik tagja ilyen szokott lenni) REngeteget kibir csak ugye ott jobb a hutes es nincs nyomatek atalakito ami forralna az olajat(mert egyben tengelykapcsolokent is funkcional) es mivel ugyan az az olaj vandorol bennuk az okozza a galibat.
2011. dec. 8. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: