Hogyan vált az autómata váltó?
1. Először tanulj meg helyesen írni, aztán tegyél fel egy kérdést az interneten.
2. Sokféle automata váltó létezik. Van 7 sebességes is.
3. Okos az automata váltó, tudja mikor kell váltani. Egyébként nem sebesség függvénye, hanem a motor fordulatszámával van összefüggésben.
Ha előre karsz menni D (ha hárta R) -be rakod azt pakolgatja neked attól függöen mennyire nagy a lábod. Ha kényelmesen gurulsz vele és odalépsz neki, visszaküld egyet vagy kettőt, hogy gyorsulj.
Ha van OD abban autózz ha csak nem vontatsz.
Automata váltókban általában fix fogaskerékkapcsolat van, és több bolygómű egymás után kötve. Ennek az az előnye hogy ha bizonyos részeit lefékezed, akkor változik az áttétel, és többféle sebesség érhető el ezeknek a megfelelő lefékezésével. Az egész váltó előtt nem rendes kuplung van, hanem hidrodinamikus nyomatékváltó, aminek van egy fordulatszám-hatásfok görbéje, ami alapján adja át a nyomatékot a motor. Ezért van az hogy D-be rakva féket felengedve elindul az autó, és nem fullad le fékezve. Minél nagyobb a motorfordulat annál nagyobb a hatásfok.(amíg a kavitáció közbe nem szól...) Amint eléri a motorfordulatot a váltó fordulatszáma, fixen összekapcsolja a főtengelyt a váltó tengelyével, így kvázi az egész nyomatékváltó kiiktatódik, és nem melegszik az olaj.
Váltani meg gázpedál-sebesség-fordulatszám, esetleg terhelés függvényében vált, minél régebbi konstrukció, annál kevesebb dolog befolyásolja a váltás idejét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!