Mi a külömbség az Automata a multitronic, és a tiptronic váltó közt?
Az automata váltó az hidrodinamikus, bolygóműves váltómű.
A Porsche hozta be a Tiptronic nevű váltót, ami ugyanaz, mint az automata, tehát hidrodinamikus, bolygóműves, de kézzel lehet (elektronikusan) kapcsolni, hetát van manuális és automata funkciója.
A legtöbb ilyen, hogy Steptronic stb, mind ilyen,
A PDK-Porsche Doppelkupplung rendszer, más autóknál a DSG, de régen az Opelnél volt "Easytronic", ezek kuplungtárcsával és robotizált tengelykapcsolóval dolgozó váltók. A PDK ráadásul két kuplungtárcsás, emiatt nagyon lágyan és gyorsan tud váltani.
Automata váltó minden olyan váltómű, ami képes a vezető beavatkozása nélkül sebességet váltani. Ez lehet a robogó variátora, az Ikarusok "trolihangú" hidrodinamikus váltója vagy egy méregdrága kétkuplungos egység.
A Multitronic az Audi által használt fokozatmentes automata váltómű. Ez hasonlóan működik, mint a robogók variátora, csak itt egy éktelen nagy fémszíj viszi át a nyomatékot. Lehet kézzel is kapcsolni, ekkor szekvenciális félautomata váltóként működik: nem kell kuplungolni (nem is lehet, a kuplung robotizált) és egyszerre egy fokozatot lehet fel-, illetve visszakapcsolni.
A Tiptronic a hidrodinamikus nyomatékváltók egyik alfaja volt, amely a '80-as évek végén, '90-es évek elején jelent meg. Ugyanúgy működött, mint előtte az "olajkavarós" váltók, de itt már volt kézi üzemmód is, ahol szekvenciálisként lehetett kapcsolgatni a váltót.
Nekem vw passat b5-van 1.9 PD TDI tipronic 5 sebességes váltóval. Nem értem hogy ha kézzel váltok felfele akkor nem engedi a sebesség fokozatokat felkapcsolni amennyire akarom hanem ahogy ő engedi. Magyarul mondok egy példát.
45-nél vált fel 4.be és 60-65-nél szeretnék egy ötödiket váltani és nem engedi :S, de bármilyen km-er álllásnál váltanék hamarabb feljebb akkor se engedi szóval fokozatt független. Kérem segítsetek.
Nincs baj a váltóddal,egyszerűen az elektronika nem engedi.
Nem enged felváltani,mert a váltó agya látja a sebességet és a fordulatot,ha engedné hogy felválts a fordulat és a nyomaték rovására menne.Ez természetes jelenség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!