Hány kilométerre van átlagosan egy kocsi "kitalálva"?
Húúú ez nagyon kocsi függő.
Egy Turbó Diesel állítólag 300.000 km-t nem biztos, hogy elmegy, de addig viszont kevesebbet eszik, mint a régi dieselek, amik elmentek 500.000-t is.
A turbós benzines kocsik szintén kisebb élettartamúak, mint a hagyományos.
A nagy turbónyomás miatt a turbó a fizika törvényeinek megfelelően előbb utóbb elromlik.
Függ még a motormérettől is. Nyilván egy 3000-s diesel, és egy 1400-as diesel között is van különbség.
Egy Trabantban, ladában sok. Egy modernebb autó 250-300 ezer kilómétert simán elmegy.
Kivételt képeznek a modern dízel autók, ott 150-200 ezer körüli a befecskendezők élettartama, és nem olcsó a javításuk.
Vezetett szervizkönyvet is lehet csináltatni, szerintem csináltatnak is. :) Szóval használt autó vásárlásnál a szerencsében bízhatsz.
Nekem 9 éves a Clio-m, 153.000 van benne. Motorikus problémára eddig 60.000-t költöttem.
Már sokszor, sok helyen elhangzott, de úgy látszik, nem elégszer: NEM kilométerállást vesz az ember, hanem állapotot. Ha megfelelően karbantartották az autót, akkor 130-150 ezer kilométer nem sok, kibír még egyszer ennyit. Ha viszont a szokásos "épphogy kifizetjük a törlesztőrészleteket, de már olajcserére sem telik" jellegű autó volt, esetleg apuka-anyuka által a gyereknek vett boyracer-rakéta, akkor ekkora futásteljesítmény után már nem érdemes hosszú távra megvenni.
Az "átlagos", kis szívó benzinmotorral szerelt autók meglepően hosszú élettartamúak. Évtizedes, levetett, de kellően kiforrott technikára épülnek, nincs bennük semmi érzékeny vagy bonyolult alkatrész. A motorok alacsony fordulatúak, kicsi a fajlagos teljesítményük, nincsenek vészesen kihegyezve. Vagyis megfelelő karbantartás mellett, ha nem ütik őket agyon, akkor 2-300.000 km-t kibírnak. Viszont az ilyen kicsi, olcsó autók között eléggé sok a fentebb említett két alapeset: a fiatal, forróvérű autóversenyző-palánta első autója (körben törve, a motor 5.000 alatt sosem forgott, hidegen is padlózta), illetve a karbantartást hírből sem ismerő családi csapatszállító. Az egyik részük azért nem járt a műhelyben, mert nem telt rá, a másik részük pedig a tipikus "nagypapaautó" vagy "anyukaautó": évente alig pár ezer kilométer került bele, ezért aztán a "nem megyek vele sokat, nem kell ezt folyton javítgatni, amúgy is megbízható" elv alapján vasig koptak a fékbetétek, bitumenné állt össze az olaj a forgattyúsházban, repedezettre öregedett a vezérműszíj és mind a négy gumi. Ha ezeket sikerül elkerülni, akkor 100 ezer kilométer fölötti futásteljesítménnyel is ki lehet fogni jó autókat.
Az, amit te 130-150-nel veszel, valójában 200-250. Pont a hozzád hasonlók miatt virágzik az óravisszatekerés, mert ha 6 számjegyű az óraállás, a sok hülye már meg se akarja venni.
Egy autón normál használat mellett meg se látszik 150 ezer km. Tehát ha kopást látsz a kormányon, váltón, abban 200 legalább van.
11:31 pedig megmondta a tutit.
Eléggé meglepve olvasom itt a kommenteket.
Nekünk egy Suzuki wagonR+ van,már 11 éve.
Jelenleg 380.000km van benne,de eddig semmiféle motorikus hibája nem volt.
Mindig kint állt,szerelőt szinte alig látott.Néha volt 1-2 kisebb hibája(elöl egy kopás az egyik futómű alkatrészben,elromlott a világítás kapcsoló,bedöglött az ac pumpa)de semmi olyan,ami komoly ráfordítást igényelne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!