Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kezdő vezető vagyok, és nem...

Kezdő vezető vagyok, és nem merek előzni, mit tegyek?

Figyelt kérdés
Augusztusban lett meg a jogsim, és szeretnék a héten bemenni a suliba autóval mert egyébként későn érnék haza. Az a baj, hogy erre felé szokott lenni ilyen lassú traktor meg ilyesmi :D. Ezeket nem merem megelőzni, mert nekem a távoli szembejövők is közelinek tűnnek, és mindig várom, hogy ne jöjjön senki, közbe meg 5-en megelőznek... Mit tegyek? Az meg csak nem megoldás, hogy reménykedek, hogy nem lesz ilyen szitu, mert egyszer meg kell tanulni, de mégis mit csináljak ilyenkor?
2011. okt. 18. 23:05
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
49%
Érdekes kérdés, mert egyrészt én már régen túlvagyok ezen a problémán, és lázán, sőt sokak megítélése szerint vakmerően előzgetek, de ugyanakkor én is ezt tartom a legveszélyesebb vezetési műveletnek. Én is érzem sokszor előzés után, hogy jobban dobog a szívem, és de jó hogy megúsztam. De ezzel együtt nem félek. Neked se tudok mást mondani, csak azt, hogy próbálgasd, ne rettegj tőle, és ha hibázol, az azért még nem biztos katasztrófa, mert jó eséllyel a másik autós észrevesz, és ha baj van, tud lassítani. És hát csak a rutin révén tudsz fejlődni, és ügyesebb, magabiztosabb lenni.
2011. okt. 18. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem gyakorolj olyan úton, vagy olyan időszakban, ahol /amikor nincs nagy forgalom. Először ugyanis meg kell tanulnod magát a szimpla előzést is, tisztában kell lenned a képességeiddel, a járműved képességeive. Ezzel együtt fog járni egyfajta magabiztosság is. Valamint forgalmasabb utakra aut javaslom, figyeld meg ilyenkor azokat, akik előznek, hogy milyen távolságot engednek meg a szembejövő és maguk között, mikor előzésbe kezdenek. Ez az egyedüli módszer, hogy tanulni tudj tényleges kockázat nélkül. A szembejövő jármű típusából, illetve pár másodpercnyi figyelésből pedig a sebességét is megállapíthatod.
2011. okt. 18. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
100%

1 éves jogsival én is utálok előzni, de azért vannak módszerek:


Először is ha tudod hogy most már előzni készülsz, akkor hagyjál jóval nagyobb követési távolságot. Nézegesd a szembe jövőket, amikor úy érzed most már felkészültél az előzésre és minden feltétel adott, akkor index, visszakettő padlógáz, és a felezővonalhoz húzódva nézed a szembe jövőket és figyeled hogy még mindig van-e elég helyed az előzéshez. Ezalatt eltelt 1-2-3 sec, ennyi idő már elég hogy lásd ennyi idő alatt kb. mennyivel értetek közelebb. Ha van hely, akkor már szépen ki is alakult a 15-20km/h-s sebesség különbség, sávot váltasz, megelőződ és térsz is vissza. Ha nincs elég hely, akkor pedig fék, lassítasz, hiszen mindjárt beéred a traktort...

Utána megint kicsit jobban le kell maradni, lendületet venni, stb....


Sötétben nehezebb felmérni a szembe jövő autók sebességét. Ha az út mellett vannak egyértelmű támpontok (buszmegálló, útjelző karók, stb...) akkor azok jó viszonyítási alapot adnak, de ne felejtsd, hogy a kettőtök sebessége összeadódik és egymással szembe mentek! Kanyarban, bukkanón nem előzünk, blabla...


A lényeg hogy amikor sávot váltasz, még ne legyél túl közel a megelőzendőhöz (tehát ha mégis vissza kellene térned legyen helyed,) de már legyen meg az előzéshez kellő seb. különbség.


Amikor bringást előzől, akkor célszerű úgy csinálni mintha autót előznél, és figyelni hogy valóban meg tudtad volna akkor is előzni, ha nem csak bringás lett volna.... Lehet gyakorolni kihalt úton a dinamikus sávváltást, gyorsítást, stb...

2011. okt. 18. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 bánomisén ***** válasza:
100%

Előző jótanácsába a "minden feltétel adott" és az "index" közé beilleszteném a "nézz a visszapillantó tükörbe, hogy téged nem előz-e éppen valaki" mondatot, mint nagyon fontos részét az előzésnek.


Az előzés a legbonyolultabb és legveszélyesebb művelet, nem csoda, hogy tartasz tőle. Viszont traktort és egyéb lassan haladó járművet könnyebb megelőzni, ha ilyenek mászkálnak azon az úton, amin jársz, az jó, mert tudsz gyakorolni.

A messze lévő autók messze vannak, ezt próbáld tudatosítani, de ha mégis bizonytalan vagy, akkor kapcsold fel a lámpát, hogy jobban látszódj a szembejövők számára.

2011. okt. 19. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
88%

Régen én is féltem egy 60 LE-s kocsiban. Most 180 LE-nél magabiztosabban előzök mert tudom hogy rövidebb az előzési procedúra. Jobban gyorsulok és hamarabb vissza tudok sorolni. Ez ad némi biztonság érzetet. De egy alapszabály van amit soha soha ne felejts el. Soha ne bízd magad a szerencsére. Csak akkor kezdd el az előzést ha biztosan tudod hogy be is tudod majd fejezni.


Pár tipp ha segít:

Tarts az előzendő autó mögött nagyobb követési távot.

Amikor a szembejövő az előzendő mellé ért válts vissza és kezdj el rágyorsítani.

Amikor a szembejövő elhaladt melletted ugorj ki így addigra már némileg felgyorsult autóval tudod megkezdeni az előzést.

Kiugrásnál persze először tükör majd index (ne fordítva mert megijesztheted a melletted lévőt aki épp előz).

Ha másodiknak előzöl csak olyan autó mögé állj be amint át látsz. Attól hogy ő be tudja fejezni még nem biztos hogy te is időben vissza tudsz sorolni.

Ha előtted kamion előz mehetsz te is szorosan mögötte. Ők tisztában vannak vele hogy lassúak és hosszúak így bőven hagynak elég időt és utat a befejezéshez.(bár ezt nem lehet szentírásnak venni)

Ha egy nálad is lassúbb jármű előz előtted sorolj vissza vele együtt és miután meggyőződtél hogy tiszta az út csak utána előzd meg őt is. Soha ne csinálj olyan hogy megvárod amíg ki áll előled te meg a szembejövő sávban maradsz hogy megelőzhesd őt is.

Ismerd az autód és megfelelően válassz sebességet visszaváltáskor. Ne nyírd ki az autód pár előzés kedvéért.

A záróvonal/ előzni tilos tábla nem ok nélkül van. Ha gyorsan is hajtasz az egy dolog. De az előzés tiltása olyan helyeken van ahol tényleg nem szabad előzni. (előre nem látható kanyar, kereszteződés, gyalogátkelő stb.)

soha ne előzz kereszteződésben még ha tojsz a KRESZ-re sem

Ha valaki jobbra kanyarodik csak balra fog nézni mire téged észrevesz már rég veled szemben van.

Ugyanez zebrán.

Elvileg vasúti átjáróban sem szabad előzni sztem ez egy baromság számtalanszor előztem már ott. De azt figyelembe kell venni hogy a sínek és a hepe-hupa miatt romlik az autó úttartása, nagy sebességnél el veszítheted az uralmad az autó fölött.

Hirtelen ennyi tipp jutott az eszembe remélem segítettem.

2011. okt. 19. 05:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 bánomisén ***** válasza:
100%

Figyu, az jutott eszembe, hogy van neked olyan rokonod/barátod/ismerősöd/bárkid, aki tapasztalt vezető, és aki beülne melléd és gyakorolni veled az előzést? Mert ha igen, akkor érdemes erre egy kis időt rááldozni. Ha már egy tapasztaltabb mellett begyakorlod, egyedül is könnyebben döntesz, hogy éppen előzhetsz-e vagy sem.


Ez most nem a jelen utadra vonatkozik természetesen, hanem általában.

2011. okt. 19. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 bánomisén ***** válasza:
* -1 db "és" - bocs
2011. okt. 19. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
69%
Akkor nem előzöl... ennyi.. :D
2011. okt. 19. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%
Kövesd a traktort amíg le nem megy a nap.
2011. okt. 20. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
0%

Mennyi láma van itt aki nem tud előzni, de azért okoskodik ;)

Én még életemben nem kapcsoltam vissza előzés miatt, pedg nem 400 LE-s kocsim van, csak 86 :) Tudni kell előre gondolkodni ;)

2011. okt. 20. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!