Honnan tudom, hogy az aksi szorul cserere az automban?
Leállított autónál vedd le az egyik sarut az akksiról és köss közé egy áramerősség mérőt. Elvileg nem szabad fogyasztást mutatnia a műszernek, ha mégis van fogyasztó, akkor kezdd el kivenni egyesével a biztosítékokat. Ha megszűnik a fogyasztás akkor megtaláltad a hibát. Ha nincs ampermérőd, akkor egy kis teljesítményű izzóval is eredményes lehetsz.
Ha pedig nem mérhető áram, akkor az akksid a beteg!
Vagy még egyszerűbb módszer: vedd le leállítás után a negatív sarut, és így hagyd állni néhány napot az autót. Ha így is lemerül az akku, akkor csere!
Az ún. "varázsszem" csak feszültségre működik, az akku kapacitását csak terheléssel tudod megmérni!
Azt mérheted úgy is, hogy bekapcsolod a világítást és rámérsz az akuura, hogy mennyit esik a feszültsége.
Ja, jut eszembe: ha leállított motornál bekapcsolt tompított fényszóróval ránézel a "varázsszemre" nem sárgul meg a színe?
Azt nem mert ha ráindítasz rögtön tönkrevágja a műszert. Mérés közbe lehetőleg nagyobb fogyasztókat ne kapcsolj be, az önindító is ilyen.
Feszültségét ha méred az akksinak töltés nélkül 12.5V körül kell lennie. Töltéskor pedig 14 és 14.5V között
Úgy veszed észre hogy döglik az aksid hogy a feszültség értékek ugyan a helyén vannak de ennek ellenére nincs benne szufla főleg a hideg időjárás közeledtével.
Jobb esetben ilyenkor semmi baja nincs még az akkumulátornak, nem zárlatos se nem szakadozott csak elszulfátosodott. Egy erre alkalmas intelligens töltővel helyrehozható még az akku.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!