Tényleg megtakarítást jelent a dinamikus elindulás?
Dinamikus gázadásnál a nyomatékgörbét jobban kihasználod, tehát igaz hogy a gázpedál állás nagyobb, viszont az elégetett üzemanyag nagyobb arányban hasznosul, tehát ha az elégetett benzin/cserébe kapott energia hányadost nézed, akkor a dinamikus gyorsítással jobban jársz...
Primitív példa:
dinamikusan nagy gázpedálnál mondjuk egyik 1lityit
lassú finom gázadásnál eszik 0,7-et.
Viszont dinamikusnál 0,5 sec-ig kell nyomnod a pedált, míg lassúnál 1 secig, tehát itt már látható hogy a lassú gázadás többe fog kerülni összességében...
A cél úgy vezetni hogy a féket sose használd és a motor mindig a nyomaték csúcs környékén dolgozzon...
igen jól számoltad...
Én vagyok talán a leg rafináltabb fazon aki egy alap kocsiból is ki tud csalni több liter spórolást.
Nem szabad magas fordulatra vinni a motor fordulatszámát de a motort sem szabad leterhelni. az aszt jelenti hogy egy normálisnál picit konszolidáltabb elindulás és váltás kb 2500/3000 fordulatszám körül. Persze benzinesnén.
Sőt motorféket ne is használjuk ha nem muszáj.
Én már 100 km-t megjártam BMW vel 7 literből. :D
A kocsi saját gázdája is csak 10 ből tudta ezt megcsinálni.
Lehetetlen gyors elindulással spórolni. Akkor fogyaszt a legtöbbet az autó ömlik bele a benzin. Ráadásul feleslegesen. Bár túl tatásan is sokat fogyaszt de még úgy se annyiit. Igazad van szerintem amit gondolsz ....
Amúgy az előző amit írt ez a nyomatékgörbés dolog csak 1 et felejtettek ki a számolásból.
Az autó gyorsulásával járó hirtelen megnövekedett légellenállását. Ugye futópadon nincs légellenállás!!
Aki meg azt mondja az nem számottevő dugja ki az ablakon 100-nál a fejét. :D mikor kamion mögé megyek 3 méterre annyira furcsa hogy nincs légellenállás a kocsin (mivel a kamion széttolja a levegőt előttem hogy a gázpedált fél állásból 1/4 állásba vissza tudom engedni és tartom a kamion tempóját. Ha kimegyek a kamion mögül meg félig vagy jobban taposhatom a gázpedált hogy ugyanolyan sebességgel haladjak. Szóval emiatt vérzik ez a rövidebb ideig nagyobb gázzal dolog. Természesen van egy optimális fordulatszám és sebesség amin a legkevesebbet fogyaszt az aútó. De ha ezt kigyorsítva éred el máris buktad a légellenállás miatt. Arról meg nem is beszélve hogy az előtted lévő autó seggébe kerülsz az meg hót ziher hogy össze vissza sebességgel megy vagy fékezget állandóan.
teaman:
ELINDULÁSRÓL van szó. Érted, mikor 0-ról elkezdesz felgyorsulni - jóesetben csak 50ig - miféle 100 km-es ellenszélről beszélsz?
Hát viharos időben, szembeszélben elindulni tényleg necces :D
Ha meg már folyamatosan haladsz, kamion mögött menve átlag 6 liter helyett kijöhet 5-5.5 re.
Én már csak azt nem értem hogy, mért nem lehet normálisan elindulni a lámpánál egyszerre. Mire én elindulok arra már piros a lámpa. Sokkal több autó átférne a zöldön, ha nem a féktávolság kialakulása után indulnának el az autók hanem elindulás után vennék fel a megfelelő követési távolságot és egyszerre indulna meg az egész sor.
A kérdésedre válaszolva elvileg jobb fogyasztás érhető el dinamikus gyorsulással, mivel magasabb fordulatszámon jobban hasznosítja a motor a felhasznált üzemanyagot. Túl alacsony fordulatnál éppen ezért rángat az autó, mivel Te nyomod a gázt ezerrel, és ezáltal túl sok benzin jut az égéstérbe, de ennek csak nagyon kis része hasznosul, mivel az autó nem gyorsul csak bedadog. Erre szokták azt mondani hogy belefojtod a motort a benzinbe.
"Sőt motorféket ne is használjuk ha nem muszáj."
Miért is ne? Mert akkor nulla a fogyasztás?
Igazán spórolosan akkor tudsz vezetni ha a megállás helyéhez képest a körülményektől függően vagy üresben gurulsz vagy motorfékkel lassítasz, de ha kis távon kell megállni, mindenképpen a motorfék ajánlott. Ha nagyobb távról észreveszed a piros lámpát akkor persze jobb az üresben gurulás de tapasztalataim alapján (a két módszert felváltva használom) a motorfékes fékezésre sokkal többször van szükség mint az üresben gurulósra...
A legtöbb elindulásra (milyen meglepő) városban van szükség, ott pedig igen ritkán látni kamiont, az meg hogy folyamatosan mögötte tudj maradni megint csak nem éppen életszerű...
Visszatérve teamen-re:
Elindulásnál is van légellenállás nyílván, csakhogy itt nem ez a fontos. Elinduláskor az álló autót kell mozgásba hoznod, ez emészt fel nagyon sok energiát, nem pedig a légellenállás legyőzése. Kb 70-80km/h felett nyílván megfordul a dolog és ott már nagyon fontos a légellenállás, légáramlás, de addig tul. képpen elhanyagolható.
Kísérlet: függőleges tenyered mozgasd lassan majd gyorsan a levegőben. Lassan mozgatva alig érzed a levegőt, míg gyorsan mozgatva nagyon érzed. Ugyanez van az autónál is.
Az sem véletlen hogy az F1-es autók leszorító szárnyai csak X km/h felett (és X jellemzően >100km/h) fejtik ki a hatásukat, addig szinte alig... Nem mozog úgy a levegő hogy sokat érjen...
Amúgy 20-30al még futni is lehet, és ott is alig érzed a légáramlást... Az autó kb ugyanennyire nem érzi meg. Azt már annál inkább hogy 1 tonnát kell mozgásba hoznia
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!