Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen egy nem szinkronizált...

Milyen egy nem szinkronizált régi sebességváltóval váltani?

Figyelt kérdés
Mire kell váltáskor nagyon figyelni?
2011. okt. 3. 12:59
 1/7 anonim ***** válasza:

Arra, hogy ne recsegjenek a fogak. Felkapcsoláskor nincs gond, hacsak nem rángatod eszetlenül a kart, hagysz időt, hogy a fogaskerekek megtalálják egymást.

Visszakapcsoláskor viszont kicsit többet kell dolgoznod: először kiveszed üresbe a váltót, adsz neki némi gázt, majd utána erőlteted be az alacsonyabb fokozatba. Ha nem így teszel, a fogaskerekek jelentős fordulatszám-különbséggel kapcsolódnak össze, aminek recsegés, hosszú távon pedig a fogak kitöredezése lehet az eredménye.

2011. okt. 3. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Csak duplakuplung, és ahogy az előző mondta, visszaváltásnál gázfröccs. Nem nehéz.
2011. okt. 3. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Mennyire régi autókon van ilyen?
2011. okt. 3. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
A személygépkocsikból a '60-as évek elejére eltűntek a tolókerekes és kapcsolókörmös váltók. Teherautókban kb. a '70-es évekig fordultak elő, de most már ott sem használják őket. Manapság már csak versenycélokra épített, átépített autókban fordulnak elő.
2011. okt. 3. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Elég gyakran találni nem megfelelően gondozott haszonjárművekben is ilyet, persze azok gyárilag szinkronizáltak voltak, csak a szinkrongyűrűk elkoptak. Elég sok vidéki 200as Ikarus már beleesik ebbe a kategóriába, meg rengeteg régi teherautó és kamion.

Én egy 2000-re gyártású Renault Magnumot hajtok, egy két fokozatban már ebben is duplázni kell, pedig alig van benne 1,1millió km.

2011. okt. 7. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
48%
egy rönó hogy megy el 1,1M km-t?? Hányszorosát költötted javításra az árának?
2011. okt. 7. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Úgy hogy ez kamion nem személyautó. Itt szaladnak ám a kilóméterek, egy két komolyabban hajtott gépbe a havi 30 000 simán belecsúszik. Ha olyan minőségű lenne, mint a személykocsijai, akkor nem lenne piacképes, mert ez elég költségérzékeny szegmens. ( amúgy a motorját a MACK gyártotta ).
2011. okt. 8. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!