Milyen egy nem szinkronizált régi sebességváltóval váltani?
Arra, hogy ne recsegjenek a fogak. Felkapcsoláskor nincs gond, hacsak nem rángatod eszetlenül a kart, hagysz időt, hogy a fogaskerekek megtalálják egymást.
Visszakapcsoláskor viszont kicsit többet kell dolgoznod: először kiveszed üresbe a váltót, adsz neki némi gázt, majd utána erőlteted be az alacsonyabb fokozatba. Ha nem így teszel, a fogaskerekek jelentős fordulatszám-különbséggel kapcsolódnak össze, aminek recsegés, hosszú távon pedig a fogak kitöredezése lehet az eredménye.
Elég gyakran találni nem megfelelően gondozott haszonjárművekben is ilyet, persze azok gyárilag szinkronizáltak voltak, csak a szinkrongyűrűk elkoptak. Elég sok vidéki 200as Ikarus már beleesik ebbe a kategóriába, meg rengeteg régi teherautó és kamion.
Én egy 2000-re gyártású Renault Magnumot hajtok, egy két fokozatban már ebben is duplázni kell, pedig alig van benne 1,1millió km.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!