Raj lenne nyergesvontatóval suliba járni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy kamion árán már kapsz autót.
Én inkább azzal járnék:D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az ilyen "csapott orrúakat" "csőrös kamion"-nak hívják és Mo-n alig van belőlük, ugyanis a hagyományos póttal túllógnak a max. hosszúságon ami engedélyezett. Vagyis csak rövidebb póttal lehet őket használni, rövidebb pót viszont jellemzően csak homokszállító van, illetve 1-2 speciálisabb jármű szállító, ilyesmik.
A meglevő csőrösök nagy része pedig inkább európai, mint pl ez:
Amerikaiból (Peterbilt, Mack és társai) alig van pár, az egész országban talán 50 se. A szállítmányozó cégek nem szeretik mert nagyon nagyon macerás (alkatrész, hozzáértő szerelő, stb...)
Megvenni és fenntartani nem olcsó, parkolni és közlekedni vele úgyszintén nem. A behajtani tilos tábla jellemzően a "megengedett legnagyobb össztömeg"-re vonatkozik, kérdés hogy ezeknek a forgalmijába mi van beírva. Lehet hogy maga a vontató csak 7 tonna, de ha a forgalmiba mondjuk 30 van beírva, akkor már nem hajthatsz be vele a legtöbb kertvárosi részre sem! (még akkor sem ha nincs rajta pót!)
Kérdésre válaszolva: elsőre biztos nagyot néznének, de aztán szerintem azt hinnék hülye vagy. Azért azt megnézném amikor bármelyik csaj is magassarkúban megpróbál felmászni a fülkébe 4-5 lépcsőfokon keresztül. Mondjuk az tény hogy 2 méter magasan ülve jobb a kilátás, és valóban az utak királyának érezheted magad... Ja és igen egy ilyet B jogsival nem vezethetsz, csak magasabb kategóriájúval...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" Amerikaiból (Peterbilt, Mack és társai) alig van pár, az egész országban talán 50 se. A szállítmányozó cégek nem szeretik mert nagyon nagyon macerás (alkatrész, hozzáértő szerelő, stb...) " < És gondolom a DAFok Cummins motorjához sincs alkatrész mert ugye az is amerikai. ( Pátyon van a Paccar parts raktára, az összes Paccar csoportos autóhoz elérhető az alkatrészutánpótlás, tehát a kenworth-peterbilt-daf trióhoz van elég). A detroit dieselnek is van háttere az országban, mivel a C56os Ikaruszok javarésze DD motorral készült.( meg elég sok eagos is ).
Raktáron épp nem levő alkatrésznél úgyanúgvy 1-2 napot kell várni MB,Iveco, Renault, Volvo esetén is..
A behajtani tilos tábla jellemzően a "megengedett legnagyobb össztömeg"-re vonatkozik, kérdés hogy ezeknek a forgalmijába mi van beírva. Lehet hogy maga a vontató csak 7 tonna, de ha a forgalmiba mondjuk 30 van beírva, akkor már nem hajthatsz be vele a legtöbb kertvárosi részre sem!< ez igaz, de ha leveszi a nyerget, majd kövi müszaki vizsgát lekorlátoztatja a megengedett össztömeget, és nem vizsgáztatja vontatásra alkalmasnak, akkor simán megoldható hogy a megengedett legnagyobb össztömege 7.5 tonna legyen :) (ha tudnád hágy teherautó van papíron visszaminősíttetve 12 tonna alá ( vagy akár 3.5 tonna alá), hogy bemehessen Budapestre..
ÉS akkor el jutottunk oda, hogy C kategóriával vezetheti, ami meg már elérhető 18 évtől. xD
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Utolsó válaszoló:
köszi a kiegészítést, ezt jó tudni.
Viszont akkor a cégek miért nem szeretik az amcsi vontatókat? Én úgy tudtam hogy az alkatrész parák miatt, de akkor ezek szerint rosszul tudtam... (most tekintsünk el attól hogy csőrös vagy sem, általánosságban...)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt baromi nehéz honosítani, mivel kint másak a müszaki követelmények. Pl, a Hunland Trade vett egy Volvo VT780ast ( [link] , de azon gyárilag nincs fék az első tengelyen. Ahhoz, hogy kapjon magyar müszakit, rá kellett tákolni az FH16os első kerékagyát féktárcsával , nyereggel együtt és egy duplahúzós FH16 ABS-én, hogy ne összevissza fogjon. Odakin t másabbak a világítási előírások, a fék, sőt a 2008előtti vontatók nagyrésze kb az Euro3-at sem teljesíti.
Itthon majdnem mindenki fillérb*Sz0' , még alap dolgokra sem költ, ha nem muszáj, nem hogy ilyenekbe tolja a pénzt feleslegesen.
A másik fő ok, hogy hoszabb vontató > rövidebb pót , mert 16,5m a hosszlimit.A csőrös feltünő, úgy is megmérik a kpmesek úton útfélen ( a fönököm most gondolkodott Volvo NH12-n,de a tulaja mondta, hogy kb 2 naponta vették ki kontrollra emiatt ). Igazából csak poranyagszállító, sílós és billencs pótokhoz jók itthon ezek a vontatók. Túlmérethez megint nem célszerű, mivel ott néhol simával is csak szűken férnek el.
A mobil-transnak van jópár T fülkés Scaniája, de ők csak billencseznek vele. A Steinernek van még elég sok csőrös Scaniája sílós pótokhoz ( nem tudom miért ezt vették, de úgy sejtem, hogy így egy normál magasságú fülkében is elég nagy a hely , mivel nincs motoralagút, és nem magasabb feleslegesen a pótnál sem.A sofőr sem egy kutyaólban van, és az üzemanyagon is spórolnak).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kedves 52%os!
Olvasd el a többi hozzászólást is, ne csak az első oldalt. Ott majd megleled a választ arra, hogy miért nem számít a vontató megengedett legnagyobb össztömege. És azt is mi a módszer a 3,5 tonnás övezetre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!