Raj lenne nyergesvontatóval suliba járni?
Egy kamion árán már kapsz autót.
Én inkább azzal járnék:D
Az ilyen "csapott orrúakat" "csőrös kamion"-nak hívják és Mo-n alig van belőlük, ugyanis a hagyományos póttal túllógnak a max. hosszúságon ami engedélyezett. Vagyis csak rövidebb póttal lehet őket használni, rövidebb pót viszont jellemzően csak homokszállító van, illetve 1-2 speciálisabb jármű szállító, ilyesmik.
A meglevő csőrösök nagy része pedig inkább európai, mint pl ez:
Amerikaiból (Peterbilt, Mack és társai) alig van pár, az egész országban talán 50 se. A szállítmányozó cégek nem szeretik mert nagyon nagyon macerás (alkatrész, hozzáértő szerelő, stb...)
Megvenni és fenntartani nem olcsó, parkolni és közlekedni vele úgyszintén nem. A behajtani tilos tábla jellemzően a "megengedett legnagyobb össztömeg"-re vonatkozik, kérdés hogy ezeknek a forgalmijába mi van beírva. Lehet hogy maga a vontató csak 7 tonna, de ha a forgalmiba mondjuk 30 van beírva, akkor már nem hajthatsz be vele a legtöbb kertvárosi részre sem! (még akkor sem ha nincs rajta pót!)
Kérdésre válaszolva: elsőre biztos nagyot néznének, de aztán szerintem azt hinnék hülye vagy. Azért azt megnézném amikor bármelyik csaj is magassarkúban megpróbál felmászni a fülkébe 4-5 lépcsőfokon keresztül. Mondjuk az tény hogy 2 méter magasan ülve jobb a kilátás, és valóban az utak királyának érezheted magad... Ja és igen egy ilyet B jogsival nem vezethetsz, csak magasabb kategóriájúval...
" Amerikaiból (Peterbilt, Mack és társai) alig van pár, az egész országban talán 50 se. A szállítmányozó cégek nem szeretik mert nagyon nagyon macerás (alkatrész, hozzáértő szerelő, stb...) " < És gondolom a DAFok Cummins motorjához sincs alkatrész mert ugye az is amerikai. ( Pátyon van a Paccar parts raktára, az összes Paccar csoportos autóhoz elérhető az alkatrészutánpótlás, tehát a kenworth-peterbilt-daf trióhoz van elég). A detroit dieselnek is van háttere az országban, mivel a C56os Ikaruszok javarésze DD motorral készült.( meg elég sok eagos is ).
Raktáron épp nem levő alkatrésznél úgyanúgvy 1-2 napot kell várni MB,Iveco, Renault, Volvo esetén is..
A behajtani tilos tábla jellemzően a "megengedett legnagyobb össztömeg"-re vonatkozik, kérdés hogy ezeknek a forgalmijába mi van beírva. Lehet hogy maga a vontató csak 7 tonna, de ha a forgalmiba mondjuk 30 van beírva, akkor már nem hajthatsz be vele a legtöbb kertvárosi részre sem!< ez igaz, de ha leveszi a nyerget, majd kövi müszaki vizsgát lekorlátoztatja a megengedett össztömeget, és nem vizsgáztatja vontatásra alkalmasnak, akkor simán megoldható hogy a megengedett legnagyobb össztömege 7.5 tonna legyen :) (ha tudnád hágy teherautó van papíron visszaminősíttetve 12 tonna alá ( vagy akár 3.5 tonna alá), hogy bemehessen Budapestre..
ÉS akkor el jutottunk oda, hogy C kategóriával vezetheti, ami meg már elérhető 18 évtől. xD
Utolsó válaszoló:
köszi a kiegészítést, ezt jó tudni.
Viszont akkor a cégek miért nem szeretik az amcsi vontatókat? Én úgy tudtam hogy az alkatrész parák miatt, de akkor ezek szerint rosszul tudtam... (most tekintsünk el attól hogy csőrös vagy sem, általánosságban...)
Egyrészt baromi nehéz honosítani, mivel kint másak a müszaki követelmények. Pl, a Hunland Trade vett egy Volvo VT780ast ( [link] , de azon gyárilag nincs fék az első tengelyen. Ahhoz, hogy kapjon magyar müszakit, rá kellett tákolni az FH16os első kerékagyát féktárcsával , nyereggel együtt és egy duplahúzós FH16 ABS-én, hogy ne összevissza fogjon. Odakin t másabbak a világítási előírások, a fék, sőt a 2008előtti vontatók nagyrésze kb az Euro3-at sem teljesíti.
Itthon majdnem mindenki fillérb*Sz0' , még alap dolgokra sem költ, ha nem muszáj, nem hogy ilyenekbe tolja a pénzt feleslegesen.
A másik fő ok, hogy hoszabb vontató > rövidebb pót , mert 16,5m a hosszlimit.A csőrös feltünő, úgy is megmérik a kpmesek úton útfélen ( a fönököm most gondolkodott Volvo NH12-n,de a tulaja mondta, hogy kb 2 naponta vették ki kontrollra emiatt ). Igazából csak poranyagszállító, sílós és billencs pótokhoz jók itthon ezek a vontatók. Túlmérethez megint nem célszerű, mivel ott néhol simával is csak szűken férnek el.
A mobil-transnak van jópár T fülkés Scaniája, de ők csak billencseznek vele. A Steinernek van még elég sok csőrös Scaniája sílós pótokhoz ( nem tudom miért ezt vették, de úgy sejtem, hogy így egy normál magasságú fülkében is elég nagy a hely , mivel nincs motoralagút, és nem magasabb feleslegesen a pótnál sem.A sofőr sem egy kutyaólban van, és az üzemanyagon is spórolnak).
Kedves 52%os!
Olvasd el a többi hozzászólást is, ne csak az első oldalt. Ott majd megleled a választ arra, hogy miért nem számít a vontató megengedett legnagyobb össztömege. És azt is mi a módszer a 3,5 tonnás övezetre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!