Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » ELSŐ Vs. HÁTSÓ kerékmeghajtás?...

ELSŐ Vs. HÁTSÓ kerékmeghajtás? Melyik a jobb, miért?

Figyelt kérdés
2011. szept. 29. 22:49
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
100%

Igen, akkor is lehet félelmetesen jót autózni. Ahhoz ugyanis - a közhiedelemmel ellentétben - nem sok száz lóerő kell, hanem jó tömeg-teljesítmény arány. Jó példa erre a Lotus 7 és az arra épülő Caterhamek: a leggyengébb változat 120 lóerős, de már abban is át lehet élni a halálfélelmet.

Na de ez talán túlságosan is erős példa volt. Viszont az tény, hogy egy kicsi, könnyű, stabil futóművel megáldott autóban 80-100 lóerővel is nagyot lehet autózni és "csapatni" is lehet, ha kicsit csúszik az út. Nem fogsz a száraz aszfalton füstfelhőt produkálva száz métereken át keresztben autózni, mint "az a japán srác a szkájlájnnal a driftvideóba", de vizes, havas aszfalton, esetleg murván igen élvezetesen tud táncolni a hátulja. Ehhez viszont már nem árt az önzáró (vagy hegesztett) differenciálmű, mert az egyszerű nyitott diffi hatékony ellenszere a látványos autózásnak.

2012. szept. 11. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 bp1985 ***** válasza:
Fateré első, enyém hátsókerekes. Meg kell tanulni vezetni mindkettővel. Én direkt hátsó kerekest kerestem, viszont nem azért, hogy ökörködjek.
2012. szept. 11. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

Na azert a hatsokerekes padlogazos sracot megneznem, amikor 160kw ott figyel elol, automata valto, es 235-os gumik, ha megcsuszik nyomhatod a gazt...olyan gyonyoruen megpordul, hiszen a Fizika az fizika, es minden targy a sulypontja korul kezd el forogni, es hat a motor ami a legnehezebb es az az elso tengelyen csucsul, ha meg leszalsz a gazrol a nyakadat kitori akkorat fog.

Szaraz uton azert nem kis igyekezet es gyakorlas kell hogy gazzal megfogj egy hatsokerekest, esoben meg jobb nem is beszelni rola. Persze ha beteszel 200Kg cuccot a csomagtartoba a vilag legstabilabb jarmuvei koze lep elo, de amig ures addig cseszheted. Es nyugodj nekem is hatsokerekesem van de nagyon ritkan merem elgugatni, bar nehol 5-6 sav van de meg akkor sem vagyok biztos hogy az a 1.5T megall. Esoben meg menyel be a korforgalomba(akar hoba) es csak egy picit lepj ra a gazra....De a pozitivum vontatni tokeletes, igaz multkor a sietosen fordultam ki hat az utanfuto is keresztbe allt.

2012. szept. 12. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
86%
25 éve hátsó kerekessel kezdtem, első télen össze is törtem az autót. Azóta csak elsőkerekes autóim voltak, nem volt gondom velük télen, akkor is vígan közlekedtem hóban, amikor sokan ki sem tudtak állni a parkolóból.
2012. szept. 12. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
52%
Mikor az ember kinő a jaszkarizós ,telepivagány korszakából ,és rájön hogy az autó csak egy helyváltoztatási eszköz ahol a biztonság és a gazdaságosság az első,nem az hogy az aktuális ribi sikítson az anyósülésen ,és nem is az ,hogy határon autózva veszélyeztessük a környezetünket vagy kiadja vagy nem alapon,akkor legkésőbb rájön ,hogy az elsőkerékhajtás a nyerő.Mint ahogy az autógyárak is régen rájöttek és zömében ilyen autókat gyártanak normál használatra.
2012. szept. 12. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
Hátsó, de leginkább a 4X4.
2012. szept. 12. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 Bajer ***** válasza:
Mindkettőnek ugyanannyi előnye van. Wagon r-em és 1300-as kocka ladám is van egy ideje. Az első hajtás tényleg nagyon kiszámítható csúszós úton, de nehezebben indul álló helyzetből, míg a hátsóhajtású egy kis pluszteherrel a csomagtartóban úgy indul el mint szárazon.
2012. nov. 15. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim válasza:
28%
Jó kérdés,melyik a jobb,hátsó keréknek az is az előnye,(nagyobb teljesitménynél,amikor indulsz padló gázzal az autó megemeli az elejét,innentől az első kerekesek veszítenek a tapadásból,míg a hátsó nyer,fordulékonyabb a kanyarokban!
2014. júl. 4. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 Old Death válasza:
100%
Az nem baj, hogy csak a hátsókerekes emeli az orrát, az elsőkerekes soha?
2017. jan. 9. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim válasza:
#15 Az autógyárak zöme azért tért át mert a hátsókerekes autó gyártása többe kerül. Fogyasztói társadalom van. Ennyi.
2019. ápr. 10. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!