ELSŐ Vs. HÁTSÓ kerékmeghajtás? Melyik a jobb, miért?
Attól függ, mire jobb. Az elsőkerekes hajtásláncot egyszerűbb beszerelni az autóba és sokkal egyszerűbb hátsó futóművet lehet hozzá építeni. Ráadásul az elsőkerekes platformok könnyebben módosíthatóak, mert az összes gépészet a tűzfal előtt van. Az átlag vezető számára pedig biztonságosabbak is, mert a motor a hajtott tengelyt terheli, ezért kevésbé hajlamosak megcsúszni a kerekek, ha meg mégis, alulkormányzottá válik a jármű, ami egy idő után kioltja önmagát. De addig is látja Miska bácsi, hová fog becsapódni.
A hátsókerekes hajtáslánccal viszont nagyobb teljesítmény és nyomaték vihető át, nem tekergeti a kormányt és sokkal jobb első futóműveket lehet építeni, mert nem kell figyelni a féltengelyek kivezetésére. A futóművek közé beültetett, hosszában beépített motor jót tesz a súlypontnak (mélyre viszi) és a súlyelosztás is lehet egészen kedvező. Ráadásul igen jó élményautókat lehet így építeni.
Nem egyértelmű tehát, hogy melyik a jobb választás. Bizonyos célokra az elsőkerekesek jobbak, másokra a hátsókerekesek.
(megint másokra meg az összkerekesek)
Aki egyszer "besokal" egy kanyarban az elsőkerekessel azonnal vágja a különbséget.
Mert míg egy hátsókerekesnél padlógázzal,ellenkormányzással korrigálható a malőr,addig a fronthajtásúval szó szerint tehetetlen vagy.
Ha gázt adsz,leránt az ótról,ha fékezel,lecsúszol az útról,esetleg felborulsz.
Normál körülmények között vagy télen az elsőkerekes a kezesebb.
Az összkereket kihagytad(az külön tudomány) - AUDI for ever !
:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!