Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A swiftben miért nem olyan...

A swiftben miért nem olyan erős 1.3-as motor van, mint egy hayabushában?

Figyelt kérdés
2011. szept. 29. 07:38
 1/4 anonim válasza:
A Swift motorja a Hayabusa tömegével és egy kis tuninggal máris kb. hasonlóan brutális lenne.
2011. szept. 29. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
79%

Először is ez a Politika > Magyar politika rovat


Másodszor. swift 900 Kg 1.3 as motor 65 lóerő 0.072 Lóerő/ KG

Hayabusa 240 kg 1.3 as (sokkal másabb motor) 150 lóerő. 0.6 lóerő/Kg van különbség.


Rakj a swiftbe egy 600 lóerős motor és az is menni fog. Igaz szétesik, nem tud megállni stb.stb.stb. de erős lesz.


Swiftel ne akarj száguldozni, nem arra vala, nem arra gyártották.

2011. szept. 29. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
86%

Azért, mert a két járművet egészen másra építették.

A Swift egy olcsó, mindenki számára elérhető, két felnőtt és két gyerek szállítására tökéletesen alkalmas családi autó (igen, az, elférnek benne csomagokkal együtt, a törésteszt a '90-es évek elején még nem volt divat). A Hayabusa meg egy rettenetesen erős sporttúramotor, aminek éktelen végsebességet kell elérnie.

Ezért a Swiftbe elegendő kisebb teljesítmény is. Senki nem várja el, hogy 300-zal vágtázz vele az autópályán, egy családi autónak nem is kell ilyet tudnia.

Sőt, nem is lenne egészséges, ha annyival menne. A Swift legfőbb erénye az egyszerű gyártás, javítás és az olcsó ár voltak. Ezért aztán a futóművet és a fékeket nem finomították a végtelenségig, jól bevált, egyszerű megoldásokat használtak. A Hayabusa meg eleve drága motornak épült. Vagyis a motor futóműve és fékrendszere a maga kategóriájában igényesebb, mint az autóé. A Hayabusa futóművével és fékjeivel biztonságosan lehet 300 körül menni, nem pattog el, nem úszik fel, meg tud állni. A Swift gyári futóműve és fékje nem viselne el ekkora tempót.

Aztán ott van egy másik kérdés is: a fogyasztásé. Kétségtelenül imponáló a Hayabusa őrületes teljesítménye és végsebessége, de ha jól tudom, ennek kihasználásakor a benzint is igencsak szereti csipegetni őkelme. Az meg nem gazdaságos, hogy benn figyel egy tökéletesen felesleges, 180 lóerős motor az autóban, aztán 10 litert fogyaszt akkor is, mikor a gyereket viszed az óvodába.

Ha megfigyeled, egészen más a két erőforrás. A Hayabusa motorja a csillagos égig pörög, a teljesítménymaximum 9.500-nál, a nyomatékmaximum 7.200-nál van. Hiába jók a teljesítmény-és nyomatékadatok, a görbék bizony elárulják, hogy azért eléggé kihegyezett erőforrásról van szó. Nem szupersportmotor-szinten, de azért nem is az a békés, hajómotor-jellegű, sima nyomatékgörbe. Ez pedig egy autóba egyáltalán nem jó. Onnantól kezdve el kell felejteni az "alapjáraton csordogálok a lámpánál" és a "40-nél ötödikbe teszem, mert nincs kedvem váltani" című, amúgy roppant kényelmes eljárásokat. Az autóhoz nyomatékos motor kell, ahhoz pedig, hogy ez az erőforrás mindig nagy nyomatékon üzemeljen, szűken lépcsőzött váltó kell, amit folyamatosan kapcsolgathatsz.

Ezért van az, hogy a Suzuki - a Homasita-törzsvásárló boyracerek legnagyobb bánatára - nem a Hayabusa majd' 200 lóerős motorját szereli a Swiftekbe.

2011. szept. 29. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Elöttem lévőnek tisztelet.:) Szépen leírtad... Szerelő vagy?
2011. szept. 29. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!