Kettesbe visszaváltáskor finoman kell felengedni a kuplungot? Vagy gázfröccsel, hogy ne rángasson be az autó? Hogy kell ezt szépen csinálni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az meg, hogy kevésbé kopik? Elhanyagolható. Cserébe te több tüzelőanyagot égetsz el."
Inkább a benzin kopjon, mint a kuplung. Persze aki szarik a kocsijára és 2 évente cseréli annak mindegy... Én egy 13 éves autót használok, soha semmi baja nem volt, most gumicserénél néztem a féktárcsákat, azok is olyanok, mintha újak lennének. Pedig napi szinten használom, ráadásul 90%-ban városban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ki kell tapasztalni. Általában lassú váltásnál visszamegy a fordulatszám az alapjárat közelébe, holott visszaváltásnál pont hogy a hármas fokozatnál nagyobb fordulaton járna a motor ugyanakkora sebességnél. Ezért ha hármasból visszatolod kettesbe, és szépen felengeded a kuplungot, jelentkezik a motorfék erős hatása, és kicsit előrébb dőlsz az ülésben.
Ha nagyjából kitapasztalod mekkora sebességnél mennyivel forog a motor bizonyos sebességekben (fordulatszámmérővel előbbre vagy) akkor lényegében úgy tudsz váltani hogy nem fog se gyorsulni, se lassulni az autó kuplung (akár) hirtelen felengedésére sem.
Városi közlekedésben leginkább motorfékezésnél szokták használni a visszaváltás előnyét gáz nélkül, vagy épp emelkedőre felmenőben. Az utóbbinál kell ezt megfelelően alkalmazni, hogy ne csökkenjen a lendület számottevően váltás után.
Remélem kielégítő volt a válaszom :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!